Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#113 dagboekfragment Nummer 21

Nummer 21 :) I've got a feeling twenty one Is going to be a good year. Especially if you and me See it in together.…. Zingend zit ik op de fiets onderweg naar Joop. Met de brief nog in mijn hand. Een heerlijk zonnetje straalt op en in mijn hoofd. Wat een geluksvogel ben ik. Na een jaar lang ploeteren in Gent op allerlei banale basisvakken mag ik naar Utrecht. Ik ben ingeloot. Nummer 21, terug naar Nederland. Dat en ik ben verliefd. Dichter bij Bas studeren en ook nog aan de beste faculteit Diergeneeskunde van Europa. In april ontmoette ik hem in De Schuur in Eethen. Vanaf dat moment zijn we onafscheidelijk van elkaar. Elk weekend gaan we iets samen doen als ik niet zit te blokken. Hij stuurt me steeds post. Ik luister iedere door-de-weekse-dag of ik de brievenbus hoor klepperen. En dan ren ik de trap af om te kijken of er iets voor mij is van hem. De eerste post was een cassette bandje. Het zat verpakt in een lasagne doosje van Honig met een hele serie postzegels. Hij had de liedjes zorgvuldig uitgekozen en op het hoesje geprint. De eerste letters van alle titels vormden het woord IK HOUD VAN JOU KELLY. Door hem ken ik dit liedje, dat ik nu niet meer uit mijn hoofd krijg. En nu ga ik Joop het goede nieuws vertellen, die ik elke vrijdag met het avondspreekuur help. Ik zet mijn fiets in het steegje en loop de praktijk binnen met een stralende lach geef ik hem de enveloppe.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
HP lijkt een geluksvogel. Toch bekruipt me door de laatste alinea een onbestemd gevoel. Want waarom wordt dit bezoek zo uitgemeten aangekondigd? Wat staat haar te wachten? Ik ben benieuwd! ;)

Rol

  • Anoniem
Hallo Kellyschrijft, Soms komen er meerdere dingen samen en vormen met elkaar een soort explosie van geluk. Jij beschrijft zo’n explosie, voor degene die het overkomt haar niet te bevatten. Inderdaad iets dat je graag met anderen wilt delen, bijna om daarmee te checken of het wel echt is. Graag gelezen. Schrijfcoach Corrie