Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Moeder Teresa, nee, dat zeker niet.

De opdracht van deze week heeft me al wat slapeloze uurtjes bezorgd. Wanneer ik door mijn dagboek blader, springen de hoogtepunten en de dieptepunten van mijn leven eruit omdat ik de gewoonte heb, de data van goede dagen met groen te omcirkelen en de moeilijke dagen met rood. De heel diepe dieptepunten heb ik met zwarte inkt aangeduid. Ik zie dat de drie kleuren regelmatig opduiken. Als ik eens een ijverige bui heb zal ik eens een grafiekje opstellen. Uit één van de groene dagen moet ik dus kiezen. Ik merk op dat de geluksmomenten vooral met het ego te maken hebben. Een streling voor het ego. Complimenten, succes, het realiseren van mijn dromen en wensen. Hum, een Moeder Teresa ben ik niet, voor mij geen zaligmaking. Maar DE grote geluksmomenten hebben te maken met liefde, met menselijke genegenheid. Het zijn in de vrije natuur schijnt me ook gelukkig te maken. Eén datum springt boven alles uit. Het is al een tijdje geleden, maar in mijn herinnering was het gisteren. Mijn geliefde en ik waren door een kabelbaan hoog in de Zwitserse Alpen gebracht. Het uitzicht was adembenemend. Waar ik ook keek vonden mijn ogen ijskristallen, fonkelende diamanten, gebed in de besneeuwde bergtoppen die zich eindeloos, maar dan ook eindeloos uitstrekten onder een diepblauwe hemel. Het was fabelachtig mooi. Een sprookjesland. En daar mocht ik in staan! Ik voelde de warmte van een hand in mijn hand, ik voelde frisse lippen op mijn wang en toen ik mijn blik van de witte wereld afwendde, zag ik zoveel liefde in de ogen van de man naast mij dat ik wankelde van geluk. Terwijl we in de cabine van de kabelbaan terug naar de bewoonde wereld gleden, wist ik dat ik nooit meer dezelfde vrouw zou zijn.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, wat een fraaie beschouwing door middel van uw dagboek. Ik vind het geluk, hoog in de Alpen, hartverwarmend en overtuigend geschreven.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatsky, je geluk kon niet op, dat blijkt. Een mooi verhaal. Dat je je zo voelt tussen de bergen kan ik me goed voorstellen. In de Alpenlanden beleef ik ook bijzondere geluksmomenten. Enkele opmerkingen: ' Waar ik ook keek vonden mijn ogen ijskristallen, fonkelende diamanten, gebed in de besneeuwde bergtoppen die zich eindeloos, maar dan ook eindeloos uitstrekten onder een diepblauwe hemel.' IJskristallen die fonkelen als diamanten zie je nooit van veraf, alleen van heel dichtbij, en dan ook nog eens alleen als de zon er op schijnt. De zon schijnt in jouw verhaal wel, maar die ijsdiamanten zul je in de bergtoppen niet gezien hebben. Een keer 'eindeloos' vind ik voldoende voor iets dat niet werkelijk eindeloos is.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, de omschrijving van de bergen met die mooie glinsterende sneeuwdiamanten, zo ervaar ik de bergen ook! Prachtig stukje tekst...

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi beschreven hoe gelukkig je kan worden van zo'n kabelbaantochtje; naar grote hoogten stijgend. I Opm: nooit meer dezelfde vrouw van vroeger zijn - is een beetje dubbel. Ik zou zeggen: nooit meer dezelfde zijn of nooit meer de vrouw van vroeger zijn. En dat ego: laat dat maar lekker gelukkig of ongelukkig zijn aangezien geluk of ongeluk per definitie iets van het ego is, je weet wel, dat dualiteitsdenken.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik herken het genieten van de natuur en dan ook nog het moment het te mogen beleven samen met je/ een geliefde. Dat dubbele geluk brengt je (nog) dichter bij elkaar. Mooi! :thumbsup: Goede herinneringen zijn het fundament van een mooie, waardevolle relatie. :nod: Fijn stukje tekst!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gelukzalig gevoel van mensenwarmte en -liefde in een wereld van koude maar glinsterende sneeuwtoppen. Een vrijheid inademen van zuivere lucht. Je kan je alleen maar rijk voelen op dergelijk moment.

Rol

  • Anoniem
Hallo Blavatski, Groene, rode en zwarte dagen, geweldig! Ik adviseer mensen weleens om een witboek bij te houden, met vooral oog voor de geluksmomenten, hoe klein ze ook zijn. Maar dit driekleurenboek is ook een mooie vondst. Leuk hoe je analyseert welke momenten het zijn die het gevoel van geluk geven. Het moment dat je vervolgens deelt, daar bovenop die berg, geeft mij plaatsvervangend een stukje geluksgevoel. Heel mooi geschreven. Oh ja, zonder het nummer van de schrijfopdracht erbij, is de kans groter dat je tekst me ontgaan zou zijn. Dat was jammer geweest. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Dos voor het lezen van mijn geluksmomentverhaal en je opmerkingen. Wat b etreft die ijskristallen, ik denk dat je gelijk hebt, maar in mijn herinnering wordt het steeds mooier! Vandaar! Je andere opmerkingen heb ik goed in me opgenomen en ik zal één eindeloos laten verdwijnen. Dank je wel voor de positieve feedback; :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn Joke dat je hebt kunnen genieten van mijn tekst over het geluksmoment. Ik hoop dat er ook veel mooie geluksmomenten in jouw leven zijn en nog gaan komen! :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anton Peter, fijn dat je de tijd genomen hebt om mijn geluksmomentverhaal te lezen en van positief commentaar te voorzien. Ik heb de laatste zin veranderd; je had gelijk, het was dubbel. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, fijn dat je bent langsgekomen en het geluksmoment in de sneeuw kon waarderen. Je hebt gelijk, mooie herinneringen zijn kostbaar en inderdaad stimulerend voor de relatie. Jammer genoeg is de man waarvan ik spreek overleden....maar de herinnering is nog springlevend. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijfcoach Corry, fijn dat U mijn geluksmoment verhaal bent komen lezen en er een toffe reactie op hebt gegeven, alhoewel ik het nummer van de opdracht inderdaad niet vermeld had (uit vergetelheid!). Fijn dat U even een plaatsvervangend geluksmoment mocht :o ervaren!