Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#112 Kort maar krachtig

Leuke uitdaging vond ik dit zeg. Het was heel zwaar, maar het is gelukt. Ben benieuwd of de gevoelens overkomen. Hier is mijn stuk: Kort maar krachtig Zij is daar plots, Nirwana is haar naam. Ik wil niks van haar, als pril lid is zij maar raar. Half jaar ging voorbij, wij uit op straat, waar koud wit ‘goud’ ligt, wit rond goud knalt plots op haar gok, haar gok wordt rood. Ik aanschouw haar, zij huilt. Nul hulp vindt plaats, zij loopt naar haar slaaphok. Uur is nu voorbij, ga toch maar langs bij haar, dit is toch hard. Ik vind troost prima voor haar, zij ontvangt zo hulp van mij. Zij huilt nog, maar stopt toch door mijn troost. Zij start haar CD, dat mooi klinkt. Ik sta nu, zij ook, zij start haar dans, ik hou haar vast, dans nu ook…kalm. CD stopt, haar slaaphok is plots stil. Kalm gaat haar dans toch door, ik dans ook door. Half minuut is voorbij als haar dans stopt, ik stop ook. Ik kijk naar haar, zij kijkt naar mij, als in slow-motion kus ik haar, zij kust mij ook. Spontaan, vurig, dit is zo fijn, haar naam vult aan, paradijs is dit. Maand is voorbij, woon nu autonoom. Ik zuip alcohol, ik huil nu, maar nul hulp. Niks krijg ik door mijn strot. Paradijs was zij, maar was haar kwijt. Ik gaf mijn hart aan haar. Mijn vlam was groot, ik wou acuut haar prins zijn, hou van jou sprak ik dikwijls uit, maar was voor haar bizar haastig. Lig languit, ik huil hard, paradijs is voor altijd kwijt nu.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Shibito, deze opdracht is niet van mij, maar van een andere schrijfcoach. Het kan zijn dat ze jouw invulling heeft gemist. Als stelregel houd ik zelf aan twee feedbackrondes voor de volgende opdracht verschijnt. Het is niet gebruikelijk dat een andere coach de opdracht van een andere voorziet van feedback. Toch wil ik je feedback geven, omdat je de moeite nam mij te mailen. Jouw verhaal is aardig, maar de kunst is toch grammaticaal correcte zinnen te bouwen. Het weglaten van een lidwoord waar je er wel een verwacht betekent in jouw geval dat het storend werkt op het lezen. Dat mag je weleens doen, maar er moet een reden achter zijn. Het zou door de alcohol kunnen komen. In dat geval zou ik het duidelijker maken door hem te laten stotteren aan het begin van de zinnen waar het lidwoord ontbreekt. Het schrijfplezier is duidelijk aanwezig bij jouw verhaal.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Shibito, deze opdracht is niet van mij, maar van een andere schrijfcoach. Het kan zijn dat ze jouw invulling heeft gemist. Als stelregel houd ik zelf aan twee feedbackrondes voor de volgende opdracht verschijnt. Het is niet gebruikelijk dat een andere coach de opdracht van een andere voorziet van feedback. Toch wil ik je feedback geven, omdat je de moeite nam mij te mailen. Jouw verhaal is aardig, maar de kunst is toch grammaticaal correcte zinnen te bouwen. Het weglaten van een lidwoord waar je er wel een verwacht betekent in jouw geval dat het storend werkt op het lezen. Dat mag je weleens doen, maar er moet een reden achter zijn. Het zou door de alcohol kunnen komen. In dat geval zou ik het duidelijker maken door hem te laten stotteren aan het begin van de zinnen waar het lidwoord ontbreekt. Het schrijfplezier is duidelijk aanwezig bij jouw verhaal.
Thanks voor je reactie. Mijn excuses als ik de verkeerde heb aangeschreven. Is nog allemaal nieuw voor me. De lidwoorden heb ik niet gebruikt omdat die allemaal de letter E bevatten, vandaar . Die mocht ik namelijk niet gebruiken die letter. Bedankt voor je tijd en antwoord :)