Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

free writing #111

Wat kan ik schrijven in vijf minuten ik weet het niet misschien een gedachte over het verhaal dat ik wil gaan schrijven. over sterven en toch niet heengaan de verwarring als je terugkomt en merkt dat je vermoord bent zonder dat je het wist de angst en verbijstering wanneer je jezelf ziet liggen en beseft dat je dood bent maar dat je geest nog leeft zonder lichaam ze zeggen dat je niet naar het licht mag zolang jouw moord ongestraft is... wat moet je doen om toch te mogen gaan naar alles wat beloofd is In de kerk en overal de hemel is gesloten niet alleen voor de zondaar maar ook voor jou toe, dolende zielen help me mijn killer te vinden reken hem in en breng hem mij zodat ik eindelijk weg mag schieten naar het licht van de bevrijding.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een thriller in een gedicht. Ik denk dat je het krachtiger maakt als je heel wat woorden schrapt en de kern overhoudt. Wat kan weg? Probeer het gedicht eens te halveren in aantal woorden. Welke zinnen geven een duidelijk beeld? Welke zinnen zijn vaag? Algemeen? Waar ben je concreet? Naar mijn smaak leg je nu te veel uit.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
bedankt voor je feedback. derde poging. moeilijk hoor! wel heel goed om te oefenen. sterven, toch niet heengegaan terugkomen in verwarring ongemerkt vermoord wanhopig dolen in schemer levende geest zonder lichaam niet ongewroken naar het licht ondanks alle beloften. gesloten hemel voor mij en de dader help me hem vinden dan kan ik overgaan

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent nu kernachtig maar in de valkuil gevallen van het grote woord: dood is zo ruim, dat de lezer geen beeld heeft. Ook angst. Kies liever die zinnen die iets laten zien, wat je denkt, wat je proeft, wat je ziet. Daar neem je de lezer mee. gesloten hemel is al een beter beeld, of levende geest zonder lichaam. 'Help me hem vinden' is authentiek. Lees iets over show don't tell, genoeg te vinden op deze site. Deze oefening is best lastig, want je mocht alleen gebruiken wat in je opkwam. Als grote woorden opkomen is het de kunst om dit naar beelden om te werken.