Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#111 Een nieuw seizoen in aantocht

Groen wordt rood en rood wordt bruin, een deken van gevallen bladeren in de tuin. Bloemen en bomen stralen dit seizoen voor de laatste keer, al hebben sommige niet eens zoveel bladeren meer. Aardbeienplanten stoppen met groeien, kastanjebomen beginnen juist te bloeien. Vogels laten ons tijdelijk achter voor een warmere plek elders, koeien gaan terug naar de stal, weg van de kwelders. De zon probeert nog te stralen uit alle macht, maar verliest langzaam toch wat kracht. Geuren van een barbecue in het plantsoen, zonnebrand en wijn op het terras, worden vervangen door geuren van dennennaalden, thee en het natte gras. Niet langer wandelen over het strand en met je voeten in de zee staan, de zomer is bijna voorbij, de herfst komt eraan.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi gedicht Brenda, je neemt me mee. Maar ik hoop toch dat de zomer de herfst nog even buiten de deur houdt hoor!
Bedankt voor je reactie! Gezien de temperaturen voor de komende week blijven we voorlopig volgens mij nog even in de zomer hangen ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk meegenomen in jouw observaties. Ik beleef mee op jouw terras, in jouw tuin. Dit kun je ook in een verhaal verwerken. Vond je deze opdracht lastig, of vloeide jouw pen en voelde je je ongeremd?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk meegenomen in jouw observaties. Ik beleef mee op jouw terras, in jouw tuin. Dit kun je ook in een verhaal verwerken. Vond je deze opdracht lastig, of vloeide jouw pen en voelde je je ongeremd?
Dank voor uw reactie. De opdracht vond ik niet lastig, maar ik heb wel iets langer de tijd genomen dan de 5 minuten. Een paar minuten om in te komen, daarna ging het beter!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben niet streng, Brenda, want dat is de bedoeling ook niet. De bedoeling is dat je schrijft zoals jij dat wilt, dat je aangezet wordt tot schrijven. Prima dat je zelf de vrijheid nam om iets langer door te schrijven. Goed dat het na de eerste minuten beter ging. Dat is ook de bedoeling van freewriten. Ik heb gemerkt in schrijfgroepen en fora waar ik in zit dat in de zomer veel mensen moeilijker tot schrijven komen, en na de vakantie weer willen beginnen. Daar zijn cursussen voor, die je helpen je inspiratie weer aan te boren. Ik dacht daarom nu met een freewriten oefening te komen.