Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#111 Tocht der teksten

Tocht der teksten Uit prenatale woorden worden nieuwe verhalen als prematuren geboren mijn bovenmatige zonnebril verduistert het sobere licht van frisse nieuwe zinnen in lamlendige luie letters die ik zacht wil beminnen veelal als ik fiets van A naar B naar links, soms rechts of rechtdoor onzeker zoekend op de warrige weg van het zwangere alfabet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, en de voortstuwende 'Tocht der teksten' vind jij nu precies in de trein of op de fiets. Fiets eens op met @gs, ook een fietsliefhebber en zoek samen naar zwangere letters die langs de kant van de weg liggen. Uit vermenging ontstaan de mooiste woordborelingen. Naast de fraaie titel lees ik de nodige trouvailles. Ik krijg beelden bij het beminnend in bed liggen met een lading lamlendige letters. ;) Een vraagje: waarom de Bijenkorf, omdat je van A naar B gaat?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom de Bijenkorf, buiten dat die zonnebril daar vandaan komt, wilde ik het symbolisch stellen, de vlijt die de bijenkorf vertegenwoordigt tegenover de lamlendigheid om te schrijven. Tijdens het fietsen bedenk ik verhalen, stop misschien even om wat op te schrijven maar doe er te weinig mee. Een fijne mooie reactie Mili dank je!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spelen met woorden, dit. Niet te geloven dat dit uit vijf minuten freewriten te voorschijn komt, toch kan dat, zeker als je vaak fietsend mijmert of in de trein nadenkt. Dat is het voorwerk, dan wachten de woorden op de kans om op papier te voorschijn te komen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joke, dank je voor je moeite en het lezen. Odile, ik mijmer graag, zeker op de fiets. Dat is het voorwerk. het schrijven van dit stukje was ook snel gedaan. Dank je wederom voor de opdracht!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, een sprankelend gedicht heb je hier geplaatst, met leuke woordspelingen. De eerste strofe is top, zo ook het zwangere alfabed. De Bijenkorf vind ik minder geslaagd. Als ik De Bijenkorf hoor of lees denk ik aan een winkelketen en nooit aan een korf met bijen. Dat die zonnebril uit de Bijenkorf komt hoef ik niet te weten, en vind ik hier zelfs storend, omdat het me even van mijn (en jouw) poëtisch à propos brengt. Ik zou iets anders bij die donkere zonnebril verzinnen. Van A naar B vind ik niet storend. soms linksaf, rechtsaf of rechtdoor >> soms links-, rechtsaf of rechtdoor (?)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, ik kan mij vinden in je Bijenkorf verhaal. Ik heb ook getwijfeld om dit gegeven weg te halen. Mili duidde ook al in die richting. Dus ik verwijder t korfje. De andere suggestie volg ik ook op. Het punt is dat ik het na vele uren fietsen even snel heb opgeschreven met snelle, vluchtige aandacht, gericht op de vijf minuten. In een paar tellen is de korf zo verdwenen. Dank je voor je reactie!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, je gedicht nog eens overgelezen. De zin 'soms links-, rechtsaf of rechtdoor' loopt niet soepel. Ik struikel vooral over '-af of'. Zou je hem niet beter kunnen veranderen in 'soms links, rechts of rechtdoor'? Dat -af- bij links en rechts verzint de lezer er wel bij. Is dichterlijk toegestaan. Alternatieven: soms links, dan wel rechts of rechtdoor; bovenmatige zonnebril.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, het klopt, het liep niet, die zin. Fascinerend is het ook om steeds linksaf te slaan maar goed, dat is weer wat anders. Bovenmatig is een treffend woord, ik zie er een uilenbril bij. Geweldig. Vrouw met uilenbril op MTB. Ik voer die missie morgen uit. Dank je voor je waardevolle aandacht.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tocht der teksten, is al een prachtige tot de verbeelding sprekende zin en een mooi gevonden titel die de lading helemaal dekt. "Veelal als", vind ik wat minder geslaagd. Leuk dat je tijdens het fietsen de teksten opboert. Ik fiets ook veel maar veelal waaien mijn teksten weer uit mijn hoofd.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veelal als, er zijn teveel a- klanken misschien. Met een mini potloodje en een mini moleskine boekje zijn een paar code woorden goed voor t geheugen. Dank je Antoon.