Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#111 free-writing die ik niet in een gedicht geplaatst kreeg wegens de hitte

(deze woorden kwamen eruit als vluchtige zomergedachten en ik heb er zelf geen uitleg voor. misschien is het ook niet nodig - het is een rommeltje en ik ben geen gedichtenmens) Een denken dat steeds lastiger wordt alleen lukt het me niet we leven continu in een huis van ijs onze warmte doet het smelten de hitte slaat tegen de muren worden we geplet als een mug ons lijden willen we niet we leven om te hopen met een verwachting die ten onder kan gaan in de bezemkast van ons bestaan we kunnen het niet aan ons leven, ons bestaan dat sneller raast dan we willen de kunst van het traag leven van het genieten van het genot zelf de koelte van het ijs de warmte van het zijn de duiven weten het wel voor je het weet valt hun warme drek in je ijs-gekoelde zomerdrankje

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, toch zie ik wel een lijn. We leven absurde levens. Waarin we geplet worden of zelf drek laten vallen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, het zou een mooie volgende schrijfopdracht kunnen zijn, om met die wirwar van indrukken een gedicht te brouwen. Misschien zijn er lezers die er nu al zin in hebben.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi resultaat, Marlie, een ongecensureerde tekst. Lijkt me leerzaam als Joke daar een gedicht van maakt, er zitten mooie beelden tussen en oorspronkelijke gedachten. Wie weet word je nog een gedichtenmens? Maar het hoeft niet. Aan jouw tekst voel ik mee dat het warm is, te warm en dat dit leidt tot gedachten die alle kanten op gaan.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ik hoop dat je het hiermee eens bent, ik vond je woorden en gedachten heerlijk om mee te werken, een uitdaging. Ik hoop dat ik een beetje kan weergeven wat je dacht: Het ijskasteel van het eenzaam leven Smelt weg door de vlammen van de levensstrijd We kunnen het niet keren, Het gaat te snel De koele druppels dienen we te koesteren Om onze verhitte geest Zijn welverdiende rust te geven Genieten, Warmte en koude in balans Zoals het zou moeten zijn Ware het niet voor die duivendrek In mijn zonnige zomercocktail

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om de taal nog meer te verdichten zou je 'het' van het ijskasteel en eenzaam leven weg kunnen laten. (ook andere lidwoorden) 'Koele druppels' bijvoorbeeld. Jouw gedicht is in een heel andere stijl, Joke, dan dat van Marlie. Wat ik mooi vind aan het gedicht van Marlie is het ongekunstelde, recht uit de gedachten.