Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#110 De vijf ringen

Het reisdoel van onze lange termijnvisie de vijf ringen Aan de top van de Olympus Spieren brandden als de tranen achter mijn ogen Na weer een verloren wedstrijd Een uitschakeling, een mislukking Allen voor één zetten we onze schouders eronder Sleepten elkaar door diepe dalen En jubelden in een prachtige canon Bij het behalen van een succes Als weer een stap voorwaarts naar de top van de Olympus Ouders en partners deden Vele stappen naar achteren en opzij Om ons te laten schitteren, te stralen, Te excelleren en te falen op weg naar de top van de Olympus En hier zijn we ! Stralend in het schijnsel van de Olympische vlam Op de top van de Olympus

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! vooral het twee deel van je gedicht vind ik mooi uitgedrukt: ouders en partners deden vele stappen opzij...

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Alice, Hier beschrijf je de ontberingen van een atleet op weg naar de top. Het gedicht is een rechte weg naar boven, met als climax de top van de Olympus. Zou je dit gedicht ook kunnen laten gelden voor een dichter? Kun je je voorstellen dat een dichter zo'n gevecht levert om daarboven te komen? Het zou leuk zijn als je daar in het gedicht een hint naar verwerkt. Die mis ik nu. Groetjes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal