Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#109

Tergend en fascinerend, de Spelen mogen dan wel Olympisch van formaat zijn ieder heeft er toch een ander gevoel bij; de bezorgdheid om een detail, de frustraties, emoties die oplaaien tussen teamleden, het enthousiasme van familieleden nood aan egoïsme blijft hier het grootste, niet omstreden motto kneepjes van het vak lokken afgunst uit, apen die uit mouwen komen, andermans zenuwen worden tot een onbekende graad verheven om uiteindelijk een miljonairsgevoel te bezorgen aan tientallen overwinnaars, veel meer anderen ten spijt publiek waardeert, de wereld draait door, brood en spelen blameren de moderne tijd

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marlie, Dank voor je wat 'prozaïsche' acrostichon, dat op zijn minst gemengde gevoelens verwoordt over de Spelen. De opsomming van deze gedachten cq. gevoelens spreekt me wel aan. 'Blameren' vind ik niet zo mooi in dit geheel passen. Zou je hier een ander werkwoord kunnen bedenken? Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank je Coach Wilma, hoewel het gekozen woord niet terugkomt in de inhoud van het acrostichon, bleef ik liever in algemene termen schrijven. mss gaat volgende er beter bij: 'publiek waardeert, de wereld draait door, brood en spelen schofferen de moderne tijd ' (of nog anders: beledigen?)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Marlie, Ik zou voor 'beledigen' kiezen denk ik, maar er is nog een probleem: is het werkelijk de (moderne) tijd die beledigd of geschoffeerd wordt, of zou je hier beter een ander lijdend voorwerp kunnen kiezen, de mens bijvoorbeeld? Denkze! Wilma

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, mooi neergezet en met de inhoud van je acrostichon ben ik het helemaal eens! :o Het is nog altijd zo dat men met het volk brood en spelen te geven, de aandacht afleidt van de wandel en handel van de malafide bewindvoerders. :o