Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 109 De Olympische Spelen in acrostichon

De Olympische Spelen Een sportief gebeuren Opent harten en grenzen Laat mensen samenkomen in Yin en Yang. Mensen uit alle werelddelen Presteren bovenmaats. In perfect getrainde lijven Streeft men voor de gouden plak Centraal wil men op het podium staan. Huilend van blijdschap Eert de kampioen zijn nederige coach Schenkt hij de opdringerige pers Pronkzuchtige plaatjes voor op hun lenzen Een “looser” mag de vergetelheid ingaan... Later, veel later zal het besef doordringen Een symbool van vijf ineengevlochten ringen Nodigt uit om SAMEN verder, hoger en sterker te gaan!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski, De échte olympische gedachte vormgegeven in een acrostichon, dat is mooi gevonden. Je hebt wel gesmokkeld bij 'Ydillisch', dat moet 'idyllisch' zijn. Wat moet je nu met die Y? Kun je daar nog iets voor bedenken? 'Een sportief gebeuren zonder weerga' is een zin met 'jeukwoorden' (gebeuren / zonder weerga). Kun je daar nog iets anders voor bedenken? Groetjes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank U schrijfcoach voor het bezoekje en de positieve kritiek. Idyllisch, ik had het ècht niet gezien. Ik denk wel een oplossing te weten. Met "het sportief gebeuren zonder weerga" heb ik wat problemen. Wat bedoelt U met "jeukwoorden"? :p Ik vind het wel een grappig woord "jeukwoorden".