Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#109 Het Olympisch Acrostichon

Zweet op de vloer kan levensgevaarlijk zijn Waardevolle hersencellen kunnen reddeloos verloren gaan Een basketballer met een hersenschudding, stuiptrekkend op de vloer Een badminton vedette die de naam van haar moeder continu vergeet Toch wel redelijk onwenselijk lijkt mij Zwabber dan maar het zweet weg Weer wat druppels verwijderd Alles is weer droog Beter voor de hersencellen, geen opbouw van tau proteïnen Barre toekomst vermeden, geheugen blijft intact Een echte meerwaarde, die zweetzwabber Risicovrij sporten

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Thomas, Een originele invulling van de opdracht, over een blijkbaar onmisbaar attribuut tijdens sportevenementen. Zonder dat kunnen er akelige ongelukken gebeuren. Een beetje luguber wel. De regels beginnen allemaal met een letter van dat woord 'Zweetzwabber'. Ik zou proberen er wat meer ritme in te krijgen door de lengte van de regels op elkaar af te stemmen. Je bereikt vaak al veel door het schrappen van overbodige woorden. Vaak zijn dat 'opvulwoorden' zoals 'dan', 'maar' en 'toch'. Je zult moeten schuiven en puzzelen om de acrostichonvorm te behouden. Het lijkt mij leuk om het gedicht in twee strofen te verdelen, waarvan de eerste begint met 'ZWEET' en daar ook inhoudelijk over gaat, en de tweede met/over 'ZWABBER'. Succes! Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thomas, leuk je acrostichon over de zweetzwabber. Nooit enige aandacht aan die zwabber gegeven. Leuk detail; ben blij erop gewezen te zijn. :o