Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#106 - Zandloper

Omdat haar jongere zus geen pitloze watermeloen had en ze haar nieuwe gebit vergeten was in de trieste kamer van het tehuis, moest oma noodgedwongen op een harde appel sabbelen als verfrissing tijdens de zwoele avonden in augustus waardoor het netwerk van fijne rimpels rond haar mond dieper werd zodat het leek of ze zorgen had, maar ze was net helemaal ontspannen omdat ze even bevrijd was van de benauwende sfeer van de dagelijkse routine waar ze eigenlijk niet goed meer mee overweg kon sinds ze besefte dat haar tijd bij ons korter werd en ze stilaan aan het wegglippen was van de realiteit zoals ze die altijd gekend had terwijl ze er nog niet klaar voor was om die los te laten.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geriatrisch verhaal, goed geconstrueerd; klopt als een bus, op het netwerk en de rimpels na. Een netwerk kan zich uitbreiden en rimpels kunnen dieper worden.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje voor de reactie, inderdaad, ik kan er beter "waardoor de fijne rimpels rond haar mond dieper werden" van maken. Nu ik het zo bekijk, val ik er zelf over, toen ik het gepost had zag ik het niet. Ik leer elke dag bij hier :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Joke, ik vind dit een heel mooi verhaal van een lieve, oude oma die nog op een appeltje mag sabbelen. Hopelijk blijft ze nog lang bij je om je tot verhalen te inspireren. :o

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Blavatski! ik had inderdaad mijn lieve oma in gedachten ;-) Zij inspireert me nog vaak om bepaalde dingen te doen of niet te doen, te schrijven of niet te schrijven. Jammer genoeg weet ze het zelf niet meer, ze is al een hele tijd geleden gestorven. Maar in mijn hart hoor ik haar nog dagelijks!