#105 - Nachtelijke duik
Nachtelijke duik
Het maanlicht fungeert als een lamp. Ze draait zich op haar rug, puft en zwaait haar armen wijd. In de hoek van het plafond kruipt een spin zijn web uit richting de plafondventilator. Het eentonige gezoem kan slaapverwekkend werken maar nu verjaagt de ’wapperaar’ haar slaap.
Haar ogen wenden zich naar buiten. Uitgestrooide sterren flikkeren, dotjes wolken plakken ervoor.
Ze staat op en loopt door de openstaande deur de tuin in. Het schelpengordijn rinkelt haar zachtjes na, onder haar blote voeten voelt het gras klam. Ze gaat zitten op de schommel en wiegt zichzelf heen en weer.
Een wolk dempt het licht van de maan. Beneden rimpelt de zee, erin liggen de silhouetten van de twee eilanden.
Met een voet zet ze af. Een subtiele bries strijkt warm langs haar lichaam. Ze sluit haar ogen, grijpt de touwen steviger vast en leunt met gestrekte benen achterover. De schommel beweegt gehoorzaam. Ze trekt haar benen onder zich en buigt naar voren. De wind slaat onder haar nachtjurk en veegt de haren uit haar gezicht. Ze glimlacht.
‘Hoger, Paps. Ik wil vliegen!’
Nu moet ze het op eigen kracht doen. Ze wil het. Kan ze het ook?
Suizend moedigen de bomen haar aan. Ze snuift de dennengeur diep in. Krachtig schommelt ze hoger. Vrijwel horizontaal zweeft ze omhoog.
Op het keerpunt opent ze haar ogen. Omringd door indigoblauw staat ze oog in oog met de volle maan. Sterren schijnen bij. Haar grip op de touwen verslapt. Als ze nu loslaat, zou ze dan werkelijk vliegen?
De wind zwiept haar haren naar voren, groen komt in beeld. Ze sleept met haar voeten over het gras, springt van de schommel, rent naar het zwembad en duikt erin.
@Marietje! Teruggekomen van
Marietje, Precies
Ben lezend door je woorden
Jezus... ik heb lang niet
Mooi. Het dankbaar volwassen
Mooi beeld daar op die
Mili schreef: @Marietje!
janpmeijers
maddbrug schreef: Ben lezend
Dos Wijnhof schreef: Jezus...
Angus schreef: Mooi. Het
Willemina schreef: Mooi beeld