Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #105 - Een zomerverhaal

Terwijl ik van de boot afloop voel ik het direct weer gebeuren. Alle stress glijdt van me af en maakt plaats voor een gevoel van rust. De warmte van de prachtige zomerdag voelt heerlijk en de zonnestralen maken me vrolijker dan ik al ben. Ik besluit naar het dorp te lopen, iets wat ik vaker doe als ik extra wil genieten van al het moois dat het eiland me te bieden heeft. De bussen volgepropt met dagjesmensen en gehaaste toeristen rijden me voorbij en laten daarna de onmiskenbare stilte achter waar ik zo van hou. Terwijl ik het pad over de dijk bewandel haal ik een paar keer diep adem. De zeelucht doet me keer op keer weer zo goed, beter dan ik altijd kan onthouden. Na de dijk volgt het prachtige pad omringd met riet. Eenden kwaken, vogels vliegen laag over en in de verte lijkt de rode vuurtoren mooier af te steken dan anders tegen de strakblauwe lucht. Terwijl ik het dorp nader laat ook het bos zich steeds meer zien. Het bos dat nu zo prachtig groen is, maar straks in de herfst straalt in het rood en oranje. Ik loop het weiland met zonnebloemen rustig voorbij en sla rechtsaf naar het dorp. Eenmaal in de straten van het dorp kom ik bekenden tegen en groet ze. Via de supermarkt loop ik langs de nieuwbouw huizen, vlakbij slaat de kerktoren drie keer. Ik sla linksaf en kijk tevreden om me heen. De oude vrouw van nummer 41 zit op haar vertrouwde plek achter het raam, ze zwaait en ik zwaai terug. Ik pak mijn huissleutels uit mijn tas en loop het pad naar de voordeur op. Als ik de deur achter me sluit voel ik me gelukkig. Ik ben thuis.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op SOL, Brenda. Ik vermoed dat je zelfs opzettelijk een omwegje maakt om nog meer te genieten van rust, zon en water. Je geeft ons leuke en natuurlijke beelden mee, vooral met de kerktoren. Een echt gevoel van thuiskomen heb je hier neergezet, heel mooi! Kleinigheidje: 'Terwijl ik van de boot afloop voel ik het direct weer gebeuren.' Voelen gebeuren klinkt me wat vreemd, eventueel: Terwijl ik de boot afloop (of de plank afloop) voel ik het opnieuw. De stress... enz Omringt > omringD, maar een pad kan je niet omringd noemen. Afgeboord misschien? 'Het bos dat nu zo prachtig groen is, maar straks in de herfst straalt in het rood en oranje.' Alsof er (in mijn ogen) een stukje van de zin ontbreekt ' ... maar in de herfst zal stralen... Enne... het is niet de kerktoren die slaat, wel de klok die zich erin bevindt ;) Fijn je te lezen!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je neemt ons mee op een wandeling en toont iets van de omgeving. Zelfs de tijd is duidelijk, het is drie uur in de middag. Wat aan het verhaal ontbreekt is een plot, maar er is genoeg te zien. Wat wil het personage? Wat werkt er tegen? Dat geeft spanning aan een verhaal.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op SOL, Brenda. Ik vermoed dat je zelfs opzettelijk een omwegje maakt om nog meer te genieten van rust, zon en water. Je geeft ons leuke en natuurlijke beelden mee, vooral met de kerktoren. Een echt gevoel van thuiskomen heb je hier neergezet, heel mooi! Kleinigheidje: 'Terwijl ik van de boot afloop voel ik het direct weer gebeuren.' Voelen gebeuren klinkt me wat vreemd, eventueel: Terwijl ik de boot afloop (of de plank afloop) voel ik het opnieuw. De stress... enz Omringt > omringD, maar een pad kan je niet omringd noemen. Afgeboord misschien? 'Het bos dat nu zo prachtig groen is, maar straks in de herfst straalt in het rood en oranje.' Alsof er (in mijn ogen) een stukje van de zin ontbreekt ' ... maar in de herfst zal stralen... Enne... het is niet de kerktoren die slaat, wel de klok die zich erin bevindt ;) Fijn je te lezen!
Hartelijk dank voor je reactie Marlie. Fijn dat je er wat tips bij hebt gezet, daar kan ik iets mee! En ' omringt' heb ik al even aangepast ;) Groeten, Brenda

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je neemt ons mee op een wandeling en toont iets van de omgeving. Zelfs de tijd is duidelijk, het is drie uur in de middag. Wat aan het verhaal ontbreekt is een plot, maar er is genoeg te zien. Wat wil het personage? Wat werkt er tegen? Dat geeft spanning aan een verhaal.
Hartelijk dank voor uw reactie. De tips neem ik mee! Groeten, Brenda