Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#105 Horrorzomer

28 juli 2016 - 20:16
Het non-stop zweten had hem pijnlijke schrale plekken op zijn anus bezorgd. Zijn voorhoofd was compleet uitgedroogd, en voelde als een velletje schuurpapier. De drukkende, zuigende, vochtige hitte zorgde ervoor dat hij niet meer kon slapen, waardoor zijn hoofd werd gevuld door dikke mistbanken. Zijn geheugen was gewoon kapot. Helemaal weg. De snelweg bij zijn huis was er niet veel beter aan toe. Stilstaande auto’s tot ver voorbij de horizon, een eindeloze file. Een sterke rottingsgeur hing in de lucht, en hij was blij dat hij een gasmasker had opgedaan. Dan kon hij de lijken in de auto’s alleen maar zien, en hoefde hij ze niet te ruiken. Af en toe kwam hij nog eens andere mensen tegen. Kreeftrood, oogloos, compleet de weg kwijt. Ze schuifelden rond als achtergrondextra’s in een Italiaanse Zombiefilm. In de verte hoorde hij de laatste tonen van The Summer Of 69 van Bryan Adams, en een snelle rilling liep over zijn rug. Toen dat allemaal voorbij was, begon de DJ aan een onsamenhangend verhaal dat eindigde in een soort schizofrene woordsalade. Hij had blijkbaar ook last van de hitte. Hij naderde de auto waar de muziek uit kwam. Dood gezin, hun overblijfselen samengesmolten als een extra dikke gazpacho. Separatorvlees. Vanuit de kofferbak hoorde hij het onmiskenbare gehijg van een hond. Hij trok snel het breekijzer uit zijn plunjezak, en wrikte de kofferbak open. Het was een jonge Berner Sennen hond, prachtig exemplaar, maar sterk vermagerd. Hij kon de ribben zien. Zijn handen begonnen te trillen, en er ontsnapte een soort snik uit zijn keel. Hij haalde snel een drinkbak en een fles mineraalwater uit de zak. Hij tilde de hond voorzichtig op en liet hem de fles leegdrinken. Toen de hond klaar was, tilde hij hem weer op, en droeg hij hem mee naar huis.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 juli 2016 - 20:36
De Thomas, Tijdens de apocalyps heeft HP compassie voor een hond - een sterk begin voor een langer verhaal. Je mag voor mij iets minder conclusies trekken die de lezer toch al uit de context haalt: 'Hij had blijkbaar ook last van de hitte.' En kijk hier nog eens naar:
Stilstaande auto’s tot ver voorbij de horizon
voorbij de horizon? ik zou zeggen tot aan de horizon. 'Woordsalade' :)

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
31 juli 2016 - 0:30
Kwamen de schrale plekken door het zweten of zat hij in een oververhitte auto en schoof hij constant met zijn billen heen en weer? Het is me niet duidelijk waar hij is. Misschien zeggen dat hij vlak bij de auto was waar de muziek uit kwam? Het kan haast niet anders dan dat die auto stilstond. Toen hij zag dat daar ... stopte hij. Heeft iemand een breekijzer en een drinkbak in zijn plunjezak? Ik neem aan dat hij liep. Waarheen? Misschien is een andere volgorde van het verhaal beter. Het is me nu niet duidelijk over het waar en hoe. Ondanks mijn opmerkingen vind ik het toch een interessant en bizar verhaal. Toen de hond genoeg had gedronken, tilde hij hem op en droeg hem naar huis. (Berner Sennenhond)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 augustus 2016 - 9:58
Veel sfeer en inderdaad leg je soms net iets te veel uit, wat al duidelijk was door het beeld. Daarmee haal je ook wat spanning weg die je juist door de beelden oproept. Ik dacht aan zombies en even later benoem je zombies, dit als voorbeeld.