Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#103 Ik hou van je, schat

Zoals jij praat, praat niemand voor mij. Jij maakt mijn zin al af als ik net ben begonnen aan mijn eerste woord. Of je tanden in mijn mond zitten. Vaak wordt me niet de kans gegund voor mezelf op te komen, want dit wordt door jou al voor mij gedaan. Of wij voor elkaar gemaakt zijn. Geloof me als ik zeg dat ik het fijn vind, het is zo, echt. Nooit ben ik een prater geweest, jij vult die leegte van mijn mond met jouw woorden. Waar ik mijn brein pijnig, nadenkend welke woorden te gebruiken is het of jij jouw tong de wil van mijn hersenen kan laten uitdrukken in echte woorden. Door deze gave die de jouwe is, heb ik mij bij jou gevoegd als een leeg schrift bij een pen. Ik hou van je, schat.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeik, Je hebt er een geweldig mooi liefdegedicht van weten te maken. Zit een heel mooi ritme in. Een prima opbouw. Het is niet mijn stijl om direct suggesties ter verbetering te geven op tikfouten. Mocht je dit op prijs stellen, dan wil ik dat zeker doen voor je. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de fijne reacties! @ambilicious ja, dat zou ik fijn vinden, daar kan ik zeker weer van leren. Zijn het tikfouten of zijn het echte spellingfouten?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeik, mooi verwoord jouw gevoelens op het vreemde gedicht van Remco Campert (ondanks inderdaad enkele foutjes, maar het is niet aan mij jouw spellingsfoutjes te verbeteren, ik maak ze zelf soms ook!). :o Het lege schrift bij de pen, knap gevonden..

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je vult elkaar aan en voelt elkaar probleemloos aan... mooi gedaan! Meikie, sorry, ik kan het zelf niet laten, er staan fouten in. Kijk eens goed naar volgende: De kans wordt gegunt Door jouw Het werkwoord peinigen? En deze zin kan je zeker sterker maken door in te korten: Jij maakt mijn zin al af als ik pas net ben begonnen aan mijn eerste woord

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een grappige invulling: in die zin grappig omdat de HP het juist koestert dat de partner altijd het woord neemt. Meestal wordt het gehaat en is het juist de reden van het einde van de relatie. ;) Door jouw leeftijd maakte de titel me nieuwsgierig naar de inhoud van jouw invulling. Met deze invulling heb je dat goed gedaan. M.i. maakt de omschrijving van het lege schrift bij de pen het geloofwaardig. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje Hoe komt het dat de vergelijking in die zin het geloofwaardig maakt? Ik vraag me af wat er ongeloofwaardig is aan de rest van het stukje. Verder bedankt voor de fijne woorden!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje Hoe komt het dat de vergelijking in die zin het geloofwaardig maakt? Ik vraag me af wat er ongeloofwaardig is aan de rest van het stukje. Verder bedankt voor de fijne woorden!
Zoals aangegeven zit de ongeloofwaardigheid in het feit dat ik als lezer weet hoe jong jij (de schrijver) bent en daardoor m.i. weinig uit eigen ervaringen kan putten. Daarom maakte de titel me nieuwsgierig: Ik ben benieuwd hoe geloofwaardig deze 'fictieve' liefdesverklaring overkomt? Ten tweede is vaak het dominant zijn (= het invullen van de woorden/ spreken voor = bepalen voor) van de partner iets dat juist heel erg stoort binnen een relatie en daarom is het vreemd dat de HP het hier juist roemt. De vergelijking van het lege schrift en de pen liet mij als lezer zien dat het ook anders kan en daarom vind ik die goedgevonden vergelijking het gehele verhaal geloofwaardig maken. Als die beeldspraak er niet in had gezeten dan had ik het een ongeloofwaardig verhaal gevonden. Ik geef deze feedback omdat naar mijn bescheiden mening iedere schrijver (ongeacht geslacht/ leeftijd/ of zelfs afkomst) altijd moet zorgen dat het verhaal geloofwaardig over komt. De kennis van de lezer over de schrijver kan daarbij een rol spelen. ;) Bij deze invulling heb je het dus uitstekend gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meikiepeik, Leuk gedicht Goede tegenstellingen en verassend in de zin, je verwacht niet dat je het fijn vind dat een ander je woorden overneemt, en toch kan ik me die MOVE wel voorstellen. Je houd je pen vast en je gedachten komen voorbij en je pen schrijft ze op als vanzelf., Als je het naleest kan het zo zijn dat je zo'n zin niet nog eens kunt maken dus voordat je woorden vervliegen neemt de pen het van je over.. Zo lees ik het ik weet niet of je het zo ook bedoelt.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@mirabella69 Het was de bedoeling dat het gaat over een persoon die zoveel van zijn vrouw houd, omdat zij alles voor hem praat. Zelf praat hij niet veel, dus vind hij het fijn dat zij het voor hem opneemt. Het lege schrift bij de pen bedoelde ik mee dat de hp een leeg schrift is (in een leeg schrift ligt al een verhaal klaar, alleen moet het nog worden opgeschreven) en dat de vrouw zijn verhaal opschrijft met de pen die hij niet heeft (figuurlijk)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeik, Ik heb een dag niet online geweest en heb het idee dat je al een groot aantal van de goede suggesties hebt overgenomen. Klopt dat? Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna Jij maakt mijn zin al af als ik pas net ben begonnen aan mijn eerste woord. (ik zou hier 'pas' weglaten. pas en net is eigenlijk dubbelop.) Vaak wordt me niet de kans gegund om voor mezelf op te komen, want dit wordt door jou al voor mij gedaan. (hier mag je 'om' weglaten. Om = meestal overbodig) Nooit was ik een prater geweest, jij vult die leegte van mijn mond met jouw woorden. (Nooit ben ik een prater geweest > de rest van je tekst is in tegenwoordige tijd.)