Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 103 Drek

Drek ‘Lieverd, je hebt weer in mijn dagboek zitten neuzen. Te weinig inspiratie? Of angst dat ik je mierzoete hersenspinsels plagieer? Vrees niet. Wat jij schrijft is drek, te muf, te voos en te vuns voor hergebruik. Mijn pen zou kotsen als ik ook maar één woord van je zou lenen.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, een verrassende drekpassage. Lekker heftig en volkomen anders dan andere inzendingen. Gewoon een fris geluid. ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, een verrassende drekpassage. Lekker heftig en volkomen anders dan andere inzendingen. Gewoon een fris geluid. ;)
Wat inhoudt dat andere inzendingen even anders zijn als deze drekpassage. Mili, dank voor je reactie..

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat komt ervan als twee schrijvers samenleven... de smurrie vliegt je om de oren! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Je vindt het pas niet erg dat ik eerst een tien minuten heb gelachen. Hoe knap gevonden! Hoewel je het woord 'mierzoet' gebruikt, ziet er zoiets mierzoetigs in dat de drek nog smeriger wordt. Mijn pen zou kotsen als ik maar één woord van je zou lenen. Mijn favoriete zin. Hartelijke groeten, Schrijfcoach Inanna

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat komt ervan als twee schrijvers samenleven... de smurrie vliegt je om de oren! :thumbsup:
Komt in de beste relaties voor, hoor ik wel eens. Dank voor je reactie, Marlie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Je vindt het pas niet erg dat ik eerst een tien minuten heb gelachen. Hoe knap gevonden! Hoewel je het woord 'mierzoet' gebruikt, ziet er zoiets mierzoetigs in dat de drek nog smeriger wordt. Mijn pen zou kotsen als ik maar één woord van je zou lenen. Mijn favoriete zin. Hartelijke groeten, Schrijfcoach Inanna
Eerst schreef ik Eerst schreef ik 'honingzoet', maar koos toch voor 'mierzoet' omdat het nog zoeter is en ik het ook associeerde met 'mierenzuur', een bijtend organisch zuur. Dat extra zoete/zure had ik nodig om de verhouding met manlief weer te geven. Dank voor je reactie Ambilicious.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, dit is wel een hele originele interpretatie van het gedicht. Met een lach gelezen.
Och Nel, het is niet zozeer een interpretatie van het gedicht, maar een eerste gedachte die bij me opkwam toen ik de strofe las; een inval die ik aanvankelijk verwierp, maar bij gebrek aan beter, of vervolg erop, toch maar heb gebruikt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kotsende pen... :D Originele invulling! :thumbsup:
Ik schrijf soms met een oude vulpen van mijn vader. Die wil wel eens vlekken. Vandaar. Dank voor je reactie, Marietje.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het deed mij glimlachen, het raakt. Een kotsende pen, daar kan geen potlood tegenop. Zeer fraai, deze tekst.
Nee, potloden schrijven met grafiet, dat schilfert alleen maar. Maar wees op je hoede als grafiet verandert in graffiti. Dank voor je reactie, Maddy.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is zo'n beetje wat bij mij op kwam na het lezen van de strofe. Jij hebt het alleen een stuk grappiger uitgedrukt. Met name de kotsende pen vind ik erg grappig. Leuk, Dos.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, leuk heel leuke woordenspeling knap gedaan.:) graag gelezen
Mirabella, fijn dat je het graag gelezen hebt en bedank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
geen woord teveel. of te weinig.
Voos of vuns had weggelaten kunnen worden, want ze betekenen beide hetzelfde. Toch heb ik ze om de alliteratie gebruikt en omdat ze elkaar zo versterken, waardoor de zin aan venijn wint. Dat was de bedoeling. Dus geen woord te veel. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
vergeet het ritme niet, wat minder loopt met slechts een van die beide prachtwoorden
ook dat nog :) dat ook nog

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drek van Dos is geen drek. Kotsende pennen en schilferende potloden, het blijft een prachtige bezigheid allemaal. Zelfs, of misschien juist, binnen zoetzure verhoudingen. Als de hersenspinsels van je lieverd maar niet ten koste gaan van je kapsel. Dat zou voos zijn. Dos, je bent uniek. :{}

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lol Leest lekker, vooral die kotsende pen.
Ja, de kotsende pen doet het hier goed. Het zou mijn vader goed doen. Dank voor je reactie, Willemina.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drek van Dos is geen drek. Kotsende pennen en schilferende potloden, het blijft een prachtige bezigheid allemaal. Zelfs, of misschien juist, binnen zoetzure verhoudingen. Als de hersenspinsels van je lieverd maar niet ten koste gaan van je kapsel. Dat zou voos zijn. Dos, je bent uniek. :{}
Mijn kapsel is in eeuwig resistente pixels gegoten, daar gebeurt niks mee, geen zorg Elyse. Uniek zijn we allemaal, alleen pruim je het van de een, van het ene op het andere moment, wat meer dan van de ander. Er is geen pijl op te trekken. Ondanks deze onzekerheid, dank voor je lieve reactie.