Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#103 niet, nooit meer.

Ik wil je niet liefhebben. Niet, begrijp je dat? Je woorden betoveren en laten me dingen doen die ik met mijn volle verstand niet wil. Je ogen vragen, maar ik bied weerstand. Je handen reiken, maar ik houd ze strak langs mijn lichaam. Je geur bedwelmt me maar ik ben sterk. Eens de woorden uitgesproken word ik als was in jouw handen. Zonder wil geef ik me over. Zolang je blijft praten, tussen vurige kussen door, ben ik in de ban. Na de betovering er enkel nog spijt overblijft. Nooit meer, neem ik me voor Mijn hart bont en blauw geslagen door de liefde die ik niet wil voelen. Pijn, is het trefwoord van heel jouw zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han, ik las over jouw dyslexie en neem daarom de vrijheid je kleine correcties aan te geven zodat je tekst af is. word ik/als was in jouw handen/je blijft praten/jouw zijn. Hartstochtelijke tekst. Campert doet veel met ons deze week. ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, dank je, ja het eerste idee ging niet meer uit mijn hoofd :) @Mili, fijn mili dat je mijn foutjes eruit gehaald hebt :) Daar leer ik elke keer van bij, dank je wel.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Indringend Han. De weigering om de zaken te ver te laten komen. Dingetje vergeten, jouW geur. Probeer het zo te denken, de geur is van jou, het is jouw geur. Met W als bezittelijk. Je kan de zaken makkelijk houden en schrijven: je geur, je zijn, zoals je al gedaan hebt met 'je handen' ... (Even goed, maar dit komt hier niet voor, ik geef jou mijn hart, jou in de betekenis van 'aan je') In de laatste zin zou ik 'dat' weglaten. In mijn ogen verzwakt het hier het woord 'pijn'.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Han, Als eerste mijn excuses voor de late reactie. Maar wat een prachtig gedicht heb je geschreven. Zo mooi in balans en je hebt op geheel eigen wijze, misschien zelfs een vleugje eigenwijs, een essentie gevonden in een paar dichtregels. Mijn complimenten. Wat je eventueel kunt overwegen is om Waarna de betovering verbroken wordt, er enkel nog spijt overblijft. iets krachtiger te maken. Nee, ik ga nog geen voorbeeld geven. Wel een tip. Probeer het zonder het woord 'waarna'. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn hart bont en blauw geslagen door de liefde die ik niet wil voelen. Erg mooi en herkenbaar, Han. Een gevaarlijke liefde die niet goed voor je is. De strijd tussen rede en verlangen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is het eerste gedeelte een uitleg van de rest. Wat zou er gebeuren als je die weghaalt en de rest nog krachtiger maakt? Je nam me als lezer mee naar het slagveld van de liefde. Ik hoop dat het verstand overwint. :nod: "Pijn is het trefwoord van heel jouw zijn"- bijzonder goed! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
holla, zoveel toffe reacties :) Ik heb jullie suggesties gebruikt om wat kleine dingetjes aan te passen. schrijfcoach inanna, ja je hebt gelijk deze zin kon veel beter...heb er nu: Na de betovering er enkel nog spijt overblijft. van gemaakt. Marietje....op speciaal verzoek de verkorte versie ;-D Ik wil je niet liefhebben. Niet, begrijp je dat? Je woorden betoveren en laten me dingen doen die ik met mijn volle verstand niet wil. Zolang je blijft praten, tussen vurige kussen door, ben ik in de ban. Mijn hart bont en blauw geslagen door de liefde die ik niet wil voelen. Pijn, is het trefwoord van heel jouw zijn. Bedankt voor het lezen allemaal!

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, Duidelijke wisselwerking in het aantrekken en afstoten en terugkerend repeterend stukje tekst. Met een duidelijke boodschap. goed gedaan.