Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #102 – Ongeloof & verlangen

Bert en Piet zijn sinds hun jeugd al vrienden. Bert is altijd een dromer geweest, hij wou altijd het waarom van dingen weten. Alleen weten dat iets op een bepaalde is, heet of werkt is niet voldoende. Hij wil begrijpen. Piet heeft hem altijd bewonderd hierom. Hij is nooit zo slim geweest als Bert, maar dat weerhield hem er niet van om op hem te willen lijken. Waar Bert door hoogbegaafd te zijn alles meteen begreep en alleen maar tienen haalde op school zonder er echt moeite voor hoeven te doen, deed Bert het door heel hard te leren en enorme doorzettingskracht. Opgeven kende hij niet. Ze volgenden dezelfde studies en ze solliciteerden allebei bij de NASA om te werken aan het project van een sateliet dat tot de uiterste hoek van ons zonnenstelsel moet gaan. Beiden werden ook uitgenodigd, maar al gauw zagen ze het talent van Bert. Bert kreeg ook alle kansen om zich te ontwikkelen, waar Piet steeds meer opzij werd geschoven. Bert verloor zichzelf ook hierin en vond het vanzelfsprekend dat hij de beste kansen kreeg. Hij kon eindelijk zijn dromen verwezenlijken en kreeg de mogelijkheid om zijn innerlijke drijfveer om alles te willen begrijpen en een rol van betekenis te kunnen spelen in de wereld te vervullen. Bert zag niet dat Piet hem niet meer kon bijbenen en naarmate de tijd verstreek vergat hij Piet zelfs. Piet heeft dit nooit begrepen, hoe kon zijn beste vriend hem vergeten, zo achteloos. Hoe kon Bert alles laten wijken voor het werk zelfs hun vriendschap. Piet besloot dat bij NASA blijven zou betekenen dat hij een blok aan het been zou zijn van Bert en nam ontslag. Bert heeft dit nooit gemerkt en heeft ook nooit meer contact gezocht met Piet.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mooi geschetst contrast, Tegenstellingen, in het leven, Ik vind het zonnestelsel wel leuk gevonden, het wordt door een hoop astrologen gebruikt om in de toekomst te kunnen kijken.. ik zou nog even naar het woord zonnenstelsel /zonnestelsel kijken,

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jorge, dit is een mooie samenvatting van een langer verhaal dat je gaat schrijven. Alleen zou er dan in de uitwerking op show-don't-tell gelet worden. De vertelde zinnen van nu zouden in filmische scènes veranderen en ik zou mee kunnen voelen met beide personages. De zinnen zouden meer gevarieerd beginnen, dus minder vaak met onderwerp-werkwoord-gezegde. Ik zou ook iets van de omgeving te zien krijgen en misschien wat dialoog horen. Mooi plot! Ik daag je uit om een langer verhaal hiervan te maken.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirabella 69, dank je wel voor je feedback. Ik zal nog kijken naar het juiste gebruik van zonnenstelsel. @Odile, dank je wel! Misschien moet ik hier inderdaad een langer verhaal van maken. Ik heb dit bedacht omdat ik wou mee doen met de schrijfopdracht. Mijzelf uitdagen ermee. Ik ben al geruime tijd bezig met een boek te schrijven (het verhaal heb ik af) en ik wou kijken of ik ook een ander verhaal zou kunnen schrijven. Aanvankelijk vond ik het moeilijk, vanwege de beperkte informatie die gegeven werd in de opdracht en daarna het uitwerken ervan, maar blijkbaar is het goed gelukt :-) Ik ga ermee aan de slag!