Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 102# De Ontmoeting

Chloë zit in een koffiebar, met haar kopje latte voor zich. Als ze bedenkt wat er afgelopen tijd allemaal is gebeurd, dwalen haar gedachten af. Het had heel lang geduurd voordat de kogel door de kerk was, Jeetje wat een lang en slopend proces was het geweest.Deze rechtszaak over een biografie van haar cliënte, de beschreven personage die in opstand kwam. Biografisch gezien was het fictie met werkelijkheid verweven. Hoe die andere advocaat met zijn vlotte babbel, de rechter bespeelde. Zijn prettige warme sonore stemgeluid… vulde de holle ruimte Ze vroeg zich af hoe hij het in bed zou doen…?Zou hij hetzelfde prettige timbre in bed non-verbaal ook zo kunnen voortzetten? Hij bevochtigde zo nu en dan zijn lippen, Het was een tijd geleden… Ze had alleman moeten verzamelen om samen tot een goed beargumenteerd eindpleidooi te komen. Aan het eind van alle inspanningen had ze ook nog gewonnen. Ze wist niets van hem, De gedachtegang werd wreed onderbroken toen haar tegenpartij met zijn heerlijke warme sonore stem en een latte naast haar kwam zitten. Hallo Gefeliciteerd confrère mag ik Chloë zeggen?’Natuurlijk’ en uw naam is…’Carl van Bohemen’ aangenaam’ en gaf haar een hand.Heb je vanavond wat te doen, en weer bevochtigde hij zijn lippen, -"Nee’ Hoezo? Heb je zin om vanavond met mij wat te ondernemen? ‘Jah, gezellig” Ze smachtte ernaar om weer eens echt bemind te worden, Met verbazing dacht Carl dit is wel makkelijk gegaan, hij had niet gedacht dat ze ja zou zeggen. Hij had gedacht dat ze hem zou afwijzen, zich misschien te goed zou voelen. Het kastanje bruine haar, waar een stevig pittig knotje in zat gaf haar een streng uiterlijk. Hij had gedacht een blauwtje te lopen, Daar had hij zich op ingesteld.Voorzichtig aanpakken dan maar.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabella69, Formeel volgens de regels het woord voeren in de rechtszaal en dan na afloop het informele gesprek. Mooi gegeven en leuk uitgevoerd. terzijde: let op de returns en de ' in de dialoog
‘Hallo ‘Gefeliciteerd confrère ‘mag ik Chloë zeggen?’
Zijn er twee (2e en 3e )teveel. en:
‘Nee’ Hoezo?
- 'Nee, hoezo?'

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik dit lees denk ik dat je veel kunt leren van lezen. Je breekt de zinnen af alsof het een gedicht is, niet een verhaal. Je kunt gewoon doortypen en dan gaat de cursor gewoon naar de volgende regel. Het rare afbreken van zinnen is namelijk een afleiding van de inhoud van het verhaal. Het verhaal heeft een interessante plot. Het kan aan sfeer iets meer winnen. Probeer eens een paar details uit de omgeving te laten zien. Kijk eens met een camera naar de scène. Veel schrijfplezier!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile Bedankt voor het lezen en je feed back met jou tips heb ik het nogmaals gelezen en de zinnen aangesloten. Ik begrijp wat je bedoelt. Het ziet er inderdaad statisch uit en zou er er wat meer fleur en kleur bij kunnen, ik wilde eigenlijk neer zetten dat zo'n rechtzaak statisch en veelal formeel zakelijk is en het contrast dus buiten de rechtzaak informeel en meer persoonlijk is..

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een goed streven dat statische in jouw vorm te willen gieten en het contrast te laten zien. Experimenteer met meerdere manieren om dit te doen, ook dat geeft schrijfplezier.