Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#102 - Het lukt niet

De woorden komen niet meer binnen. Alsof mijn hersenen zijn gestopt met verwerken. Ik duw mijn man tegen zijn schouder. ‘Wat?’ ‘Wil je me, nou ja. Ik voel me zo gespannen’. ‘Ik lag te slapen!’ ‘En?’ ‘Nu niet meer’. Hij schuift het deken naar beneden. ‘Wat staat er tegenover?’ ‘Moet er verdomme altijd iets tegenover staan?’ ‘Ja’. ‘Probeer het maar’. Ik begin te ontspannen. Opnieuw probeer ik te lezen. ‘Echt? Je gaat liggen lezen? Je bent gek! Wist je dat?’ ‘Stop met praten’. ‘Maar je kunt er toch gewoon van genieten?’ ‘Ja! Het lukt me niet. Lezen. Ik wil gewoon lezen’. Ik begin te zweten. Met een zwaai slingert het boek door de ruimte. ‘Vind je het lekker, schatje?’ ‘Ja. Echt! Heerlijk! Laat me met rust, ik ga nu slapen’.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel erg benieuwd wat voor boek de HP leest. :unibrow: [De woorden komen niet meer binnen. Alsof mijn hersenen zijn gestopt met verwerken. Ik duw mijn man tegen zijn schouder. ‘Wat?’] Wie zegt er nu 'Wat?' : de HP of de man? Waarschijnlijk leest het stukje dan meteen anders. [Hij schuift het deken naar beneden.] Typo: het deken? De opdracht lekker letterlijk genomen. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar...maar... Het deken - Het deken?
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1731/deke… [Deken (het / de -) Vraag: Wat is correct: Als ik slaap, trek ik het deken tot aan mijn kin of Als ik slaap, trek ik de deken tot aan mijn kin? Antwoord Zowel het deken als de deken is correct in de betekenis 'lap stof waarmee men zich bedekt tegen de kou'. In België wordt meestal het deken gebruikt, in Nederland bijna uitsluitend de deken. Toelichting Deken is van oorsprong een de-woord. In België wordt deken ook vaak als het-woord gebruikt; in Nederland is vrijwel alleen de deken gangbaar.] :? :? :?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, oké. Nog geen zes uur geleden verkeerde ik op de grens van België en Nederland. Ze hebben me verpest.
Dat begrijp ik. :p

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jan P., Zelf vind ik dat totaal niet. Maar ja. Als twee mensen het zeggen... Ik heb ernstige censuur toegepast op het stuk wat ik eigenlijk schreef. Daar kan het iets mee te maken hebben. @Richard, Jij Bourgondiër. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jan P., Zelf vind ik dat totaal niet. Maar ja. Als twee mensen het zeggen... Ik heb ernstige censuur toegepast op het stuk wat ik eigenlijk schreef. Daar kan het iets mee te maken hebben. .
misschien ontstaat de verwarring niet zozeer door een gebrek aan aanwijzingen voor de lezer, als door de totale absurditeit van de dialoog krijgen we de ongecensureerde versie ook te zien?

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, Afgelopen week schreef ik een aantal losse stukken die wellicht samen een verhaal gaan vormen. Dit was een beetje in aansluiting van dat verhaal. Een deprimerend verhaal overigens. Dus vermoedelijk gaat het in de prullenbak. Dus de kans is groot dat de ongecensureerde versie ook verdwijnt. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie zegt nu wat,was mijn ervaring ook enigszins. Maar die reacties lees ik hier boven al. En onderbroken worden in het lezen! Laat haar lezen, Ja!!!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, onze stijlen zijn zo verschillend. De jouwe voel ik vaak aan als hyper van de dag van vandaag, strijdend, aanklagend. En nog meer, maar daar kan ik even de woorden niet voor vinden. Ik ben daarom iedere week nieuwsgierig naar waar je mee komt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, ik had ook moeite te volgen wie aan het woord was, en vraag me af of door de censuur het verhaal uit zijn verband is gehaald. Nu neig je naar te weinig prijsgeven. Het is altijd een evenwicht zoeken tussen te veel uitleggen en te weinig. Geef ons iets meer handeling of beschrijving dan komt het geheel meer in balans.