Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#102 Tik en adem

Mijn armen zwaaien moeiteloos gracieus over mijn hoofd om dan eerst met het puntje van mijn vingers het wateroppervlak te doorbreken. Ik lijk te zweven. Het romige water dat langs mijn flanken streelt als een aanmoediging, Tik tegen de kant, een buiteling en dan dezelfde weg terug, opnieuw en opnieuw. Stilte, enkel de woorden van Yves, jij bent je eigen belemmering, je bent bang voor succes. Succes succes succes, en adem, succes succes succes en adem, tik, buiteling en terug. Ik was bijna boos op hem geworden, het vechten moe, het wachten de frustraties, kapot was ik. Groot zijn mijn dromen altijd geweest en groot moest het zijn. Nee ik ben niet bang, of wel? Tik, angst angst ansgt en adem. Alle antwoorden liggen recht voor je neus maar je wil het niet zien zoals een man het pakje boter in de koelkast niet ziet liggen. Maar ik sta toch open, ik kijk toch, ik luister, lees, heb honger, tik en tuimel, opnieuw. Jij weet heel goed wat je moet doen, stop met vluchten. Adem, ik kan niet vluchten want er staat steeds die muur die me tegenhoud, me pijn doet. Adem. Tik. Buiteling. Moet ik het dan doen? Ik blaas mijn adem uit, de bellen strelen langs mijn wangen en benemen me het zicht. Het brilletje maakt een plop geluid als ik het van mijn hoofd trek. Snel klim ik het laddertje op en loop naar de douches. Ik ga naar Taiwan, ja ik ga het gewoon doen. Het water is heet, te heet en ik sta hardop te lachen. Ja, ja ja ja, ik doe het.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
han73 mooi fragment - het zwemmen beeldend neergezet, vooral hier:
Het romige water dat langs mijn flanken streelt als een aanmoediging, tik tegen de kant, een buiteling en dan dezelfde weg terug, opnieuw en opnieuw.
(verderop in het fragment gebruik je naar mijn smaak iets te veel herhaling)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
janpmeijers...mercie voor je feedback. Ik probeer het ritme van het zwemmen in de tekst te verwerken maar als het teveel als herhaling leest ben ik daar niet helemaal in geslaagd ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling. :thumbsup: Goed geëxperimenteerd met het ritme. Ik denk dat het nog wat strakker kan. Misschien een domme vraag maar wat is er in Taiwan? :?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige invulling. Vooral bij hardop lezen komt het ritme over. Mooie beelden van de zwemster en ook natuurlijke overgang naar het besluit dat hp neemt.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje, annemieke, nel, oh fijn dat jullie het graag gelezen hebben. Ik noem het water romig omdat dat zo voelt voor mij als ik zwem...het voelt zacht en vol aan...maar dat is persoonlijk he, voor een ander voelt het hard, scherp en meedogenloos aan ;) Taiwan, natuurlijk geen domme vraag marietje, ik heb Taiwan genomen omdat ik daar zelf na lang twijfelen toch naar toe ga.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het leuk hoe jij vanuit jouw beleving je zwemervaring beschrijft, ik voel dat niet zo maar ben geen fanatieke zwemmer. Eveneens wens ik je heel veel succes in Taiwan, wat je er ook gaat doen. Ik vond het leuk een stukje te mogen lezen over jou innerlijke tweestrijd angst durf en daadkracht goed neergezet.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen, ik hou wel van herhaling en ritme. Er zal altijd iemand zich storen aan een woordkeuze, over smaken valt niet te redetwisten. Wat ik goed vind is dat je kiest voor een persoonlijke stijl en vorm voor het verhaal. Dat maakt het bijzonder en brengt het verhaal dichterbij.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Odile, dank je voor je mooi compliment. Ja ik hoop trouw te blijven aan een eigen stijl en vorm al ben ik daar nog zoekende in.