Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#102 Vriendinnen

‘Dat méén je niet.’ ‘Jawel…’ ‘Jullie horen bij elkaar. Hier ga je spijt van krijgen.’ ‘Ik heb er lang over nagedacht. Als ik nu de knoop niet doorhak doe ik het nooit.’ ‘Suus, je hebt werkelijk geen idee wat het betekent om iedere dag alleen thuis te komen.’ ‘Mij lijkt dat juist zalig. Eindelijk rust. Ik heb ruimte nodig.’ ‘Dus je wilt die gezamenlijke jaren zomaar overboord gooien, alsof het niets is.’ ‘Wat doe jij weer dramatisch, Marloes. Wat denk je, dat alles van een leien dakje gaat?’ ‘Nee, maar ik heb altijd bewondering voor jullie, zoals jullie sámen alles oplossen.’ ‘Ja, en compromissen sluiten. Daar weet jij niets van. Jij kunt doen wat je wilt.’ ‘Hij is na vijfentwintig jaar nog steeds gek op je.’ ‘Ik stik in dit huwelijk.’ ‘Ik zou alles geven voor zo’n man.’ ‘Hoe bedoel je?’ ‘Jij gooit iets kostbaars weg. Hij gaat niet eens vreemd.’ ‘Je bedoelt dat hij niet voor jouw charmes valt wanneer je weer eens met je kont loopt te draaien.’ ‘Suus! Dat bedoel ik helemaal niet.’ ‘Ik zie het heus wel hoe je naar hem kijkt.’ ‘Hij mag er best zijn voor zijn leeftijd, maar…’ ‘Jij met je strakke lijf. Na drie kinderen hangt het bij mij hier en daar.’ ‘Ik heb nóóit ook maar iéts met jouw man gehad, Suzanne.’ ‘Nee, inderdaad. Dankzij zíjn terughoudendheid.’ ‘Hoor eens wat je zegt. Je bent jezelf niet. Bovendien, je hoeft hem toch niet meer?’ ‘Wanneer jij ook maar één vinger naar hem uitsteekt, dan…’ ‘Als hij vrij is heb jij daar niets meer over te zeggen.’ ‘Je bent mijn beste vriendin, Marloes, ik vertrouwde je…’ ‘Weet je waarom ik onverwacht binnenwip?’ ‘Hoezo?’ ‘Ik heb eindelijk een leuke man ontmoet.’ ‘Oh…’ ‘Maar, succes met je beslissing.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
meta Boonstra, Een dialoog die mogelijk een staart gaat krijgen. Mooi hoe Marloes haar vriendin eerst Suus noemt en als het gesprek een gevaarlijke wending krijgt, overgaat op het formele Suzanne. Dat zijn de details die het verhaal maken. zeurtje:
Als ik nu de knoop niet door hak doe ik het nooit meer.’
in spreektaal is 'nooit meer' gangbaar - in schrijftaal is 'meer' hier niet juist, want ze heeft de knoop niet eerder doorgehakt.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een levendige en levensechte dialoog, Meta. Met heel veel plezier gelezen (het leest als een trein met af en toe wat venijn)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je complimenteuze reactie, Janpmeijers :) en voor je waardevolle tip. Dat wist ik niet.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verrassende dialoog. Het leest heerlijk weg. :thumbsup: Ik blijf mezelf toch afvragen of de vriendin er niet met haar man vandoor is gegaan. :?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas moet ik je teleurstellen, Marietje. Marloes staat graag in de belangstelling bij de mannen maar ze is heel trouw aan haar vriendin. Bedankt voor je reactie :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouwen onder elkaar, een en al vriendelijkheid als de jaloezie betreft de man, zijn intrede doet. En dan zeg ik nog vrouwen, meestal noem ik die types gewoon wijven. Je zet het goed neer, de irritatie komt goed over, bij mij wel in ieder geval!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, een prachtdialoog met een wel zeer onverwacht einde. Je zet Suus als de wulpse neer tegenover Marloes die houdt van de pijlers van de maatschappij. Het is een sliert van een dialoog die je doordacht en ingeleefd hebt neergezet. Knap. (doorhak/binnenwip)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontzettend bedankt voor je complimenten, Mili :) Ik vond het zo cliché om de alleenstaande vriendin als mannenverslindster neer te zetten. Ik zal de taalfoutjes meteen aanpassen.