Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 Opwerken

Wat zal ik eens doen met de bos sleutels? Ik hoef ze niet meer te gebruiken maar ik mis het nu al, die verscheidenheid aan huizen. 'Wanneer je iets nodig hebt pak je het maar,' zeiden ze. En dat heb ik gedaan. Bij de een haalde ik een boterham uit de zak, bij de ander smeerde ik er beleg op. Elke koelkast bevatte genoeg resten voor een avondmaal. Ik nam van ieder iets. Ik wist wie wanneer werkte, hoe laat iemand thuiskwam, welke afspraken ze hadden. De bewoonster van de Jan van Gentstraat nummer 7 ging bijvoorbeeld altijd vroeg de deur uit en kwam pas in de namiddag thuis. Bij haar liet ik mijn post bezorgen en douchte ik. Elk seizoen had er wel iemand een zak kleding voor Het Leger des Heils, ik kwam niks tekort. Het afgedankte huisraad kon ik niet eens allemaal kwijt in de garage van mijn oom, waarin ik de spullen mocht opslaan. Hij had er schik in. Ik zei tegen hem dat ik tijdens mijn werk het gevoel had in etalages en toonzalen rond te lopen. Ik gaf de bewoners wel eens een hint wanneer ik nog iets miste. Dan zei ik zoiets als dat de buurvrouw een paar huizen verderop nieuwe gordijnen had gekocht. Meestal kreeg in binnen twee weken wat ik nodig had, in dit geval gewassen en gestreken. En zo heb ik dus een mooi kapitaal opgebouwd. Van mij hebben die bloedzuigers van de bank, de overheid en de nutsbedrijven geen cent gekregen. Alles belandde in mijn eigen spaarpot. De notaris trok wel even zijn wenkbrauwen op. 'Ik heb niks met internet en plastic kaartjes,' stelde ik hem gerust. Nu hoor ik er bij, met mijn villa in de Calvijnhof. Misschien nog een man. Ik denk die van Herma, van Floralaan 9. Ik heb hem al een beetje zwart gemaakt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, [ ... in de garage ... waarin]; ik suggereer waar. Typo: meestal kreeg ik (ipv in) Behalve dat ik niet de samenhang begrijp tussen de buurvrouw die nieuwe gordijnen koopt en de hp die ze dan ook krijgt - maar dat zal aan mijn verstandelijke vermogens liggen - vind ik het een bijzonder uitgenast verhaal. Ik heb het met stijgende verwondering gelezen. Doet men dat daar, in het hoge noorden bij jou? En dan ook nog eens een man mozen. Als je beleg smeert, is het dan smeerkaas? :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig. Mooi detail van die gordijnen. Wij verkopen vloeren en leggen vaak bij buren en vrienden van... Sommige dingen veranderen nooit. (ook @Mili) Jaloezie,ongunst en het wij willen het nets iets beter als een ander gevoel zijn goede verkopers :). Erg leuk gedaan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, [ ... in de garage ... waarin]; ik suggereer waar. Typo: meestal kreeg ik (ipv in) Behalve dat ik niet de samenhang begrijp tussen de buurvrouw die nieuwe gordijnen koopt en de hp die ze dan ook krijgt - maar dat zal aan mijn verstandelijke vermogens liggen - vind ik het een bijzonder uitgenast verhaal. Ik heb het met stijgende verwondering gelezen. Doet men dat daar, in het hoge noorden bij jou? En dan ook nog eens een man mozen. Als je beleg smeert, is het dan smeerkaas? :thumbsup:
Mili , Ik twijfelde al over die garage. Ik pas het aan. Ik twijfel niet aan je verstandelijke vermogens. Zover krijg je me niet. :p Uitgenast vind ik een schitterend woord. Ik had er nog nooit van gehoord. Mozen heb ik niet kunnen vinden via Google. Zelf gebakken woord? Hp smeerde afwisselend chocolade pasta, smeerkaas en jam op haar brood. Soms een restje tapenade of humus. Hing er vanaf wat de bewoners in huis hadden. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik waardeer het.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig. Mooi detail van die gordijnen. Wij verkopen vloeren en leggen vaak bij buren en vrienden van... Sommige dingen veranderen nooit. (ook @Mili) Jaloezie,ongunst en het wij willen het nets iets beter als een ander gevoel zijn goede verkopers :). Erg leuk gedaan.
Bedankt voor je mooie commentaar, Annemieke. En ook voor het inkijkje in je privéleven. Appelleren aan iemands gevoel kan inderdaad zorgen voor een betere verkoop :o.