Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 - Man tegen vriend

“Goed bekeken hoort niemand ergens bij. Ieder mens is een eiland, weet je wel. Met hoge dijken eromheen. Hoe goed ken je jezelf? Laat staan de anderen. Of vind je me te somber? Zullen we er nog eentje bestellen? Waar ik ook ben, ik ben alleen. Zelfs hier en nu, met jou. Je zegt dat je mijn vriend bent en je hebt me al vaak uit de shit geholpen. En daar ben ik je dankbaar voor. Maar ik weet niet wat je zou doen als je mijn diepste, donkerste gedachten kon lezen. Of eigenlijk weet ik dat wel. Proost. Ad fundum. Ik weet in feite niet wat vriendschap is. Kan ik niet, relaties onderhouden. Vraag mijn vrouw maar. Of al die verdwenen vrienden uit m’n verleden. Ach, ik hoef jou niks te vertellen. Waarom ben jij eigenlijk hier? Voor mij? Rot toch op. Ik hou van je, man.”

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed dronken tweeslachtig verhaal. Als lezer wordt ik heen en weer geslingerd. '.Maar ik weet niet wat je zou doen als je mijn diepste, donkerste gedachten kon lezen. Of eigenlijk weet ik dat wel. ' Leuk dat je de lezer in deze onzekerheid laat.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ostinato, Mooie uitgesproken monoloog. De korte zinnen passen goed bij de gemoedsgesteldheid. Misschien alleen nog 'in feite' schrappen in: 'Ik weet in feite niet wat vriendschap is.'

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je opent met aanhalingstekens en je sluit na het laatste woord. Een gesprek met jezelf? Een monoloog interieur, totaal in de mineur. Ostinato, fijn je weer te lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato, het kan beide voor mij. Of je praat tegen een vriend of tegen jezelf in de hoop een langverbeide vriend te treffen. [Waarom ben jij eigenlijk hier? Voor mij? Rot toch op.] is een sterke. Het drukt ongeloof/twijfel/desolaatheid uit. Goed gedaan, vriend van me. :)