Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 Het verlaten van De Dodelijke Driehoek

Het ging me makkelijker af dan ik had verwacht. Geen tranen, geen grootse uitbarstingen. Alleen een gevoel van intense innerlijke rust. Ik wist meteen dat ik de juiste beslissing had genomen toen ik De Dodelijke Driehoek verliet. Ik heb bijna een jaar gewerkt onder De Hofnar en zijn metgezellen Professor Trammelant en Pietje Pattex. Het zijn alle drie namen waar ik nog steeds koude rillingen en vochtige ogen van krijg. De Professor leek een bijna seksuele kick te krijgen van het scheppen van chaos en wanorde, en Pietje Pattex kon zeer creatief uit de hoek komen met secondelijm. En dan was er nog de Hofnar, de minst erge van de drie, en degene waar ik de meeste tijd mee heb doorgebracht. In het begin was het nog leuk. Dan moest je van de Hofnar een bank beroven, verkleed als clown, in een strakke maillot die je testikels afkneep. Daar kon ik mee leven, en kreeg ik het gevoel dat ik de medewerkers niet met een levenslang trauma opscheepte. Want wie liet zich traumatiseren door een clown? Maar de Hofnar begon steeds gewelddadiger te worden. Scheen door zijn denkbeeldige vriend te komen die hem dingen influisterde. Zijn oplopende sadisme tijdens de overvallen toonde aan dat ik gewoonweg niet kil en meedogenloos genoeg was om het in deze tak van sport te halen. De emmer liep over toen hij mijn maat Onno Oelewapper een exploderende sigaar cadeau gaf. Klinkt misschien grappig, maar dat viel in de praktijk zwaar tegen. Ik zag namelijk hoe zijn hoofd er daarna uitzag. Dat was precies een week geleden. Diezelfde nacht glipte ik ongezien het hoofdkantoor uit. Sindsdien ben ik wanhopig op zoek naar een baan. Misschien heeft die Turkse pizzeria nog behoefte aan een veertigjarige bezorger met een strafblad…

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Erg grappig. Maar wel meer verhaal, lijkt me. Niet zo zeer een monoloog. Ik ben benieuwd wat anderen vinden. Ik had hem misschien wel als een soort van monoloog uitgesproken naar de uitbater van de pizzeria als onderdeel van de sollicitatie. Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wauw euh wat een verhaal en wat gebeurt er veel met personages ., Wel compact samengevat. In bijna alle nieuwe alinea's nieuwe personages, ik vind het knap in elkaar zitten, Voor mij persoonlijk is het wat rommelig lezen, ik moet heel erg schakelen. Het einde vind ik wel heel sterk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@De Thomas, zoals @Annemieke zegt. Een heerlijk onderkoeld verhaal met te gekke namen. Waarvoor de secondelijm?

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@De Thomas, zoals @Annemieke zegt. Een heerlijk onderkoeld verhaal met te gekke namen. Waarvoor de secondelijm?
Voor zijn martelingen. Bedankt voor de kritiek en complimenten!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leest als een spoiler voor een spannend boek. :nod: Ben je dit verhaal aan het uitwerken? Voor deze 300 woorden is het een (te?) groot verhaallijn. Graag gelezen! :nod: