Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 Ashes to Ashes

Het voelt alsof we al duizenden jaren bij elkaar zijn, het lijkt wel oneindig. Na zo een lange tijd heb ik het wel gezien. Elke avond hetzelfde ritueel, tot in de vroege uurtjes drinken en dan de hele dag in bed hangen. Sociale interacties blijven minimaal en het is altijd dezelfde groep. Je raakt uitgekeken op elkaar, het gebeurt. Lang heb ik er over nagedacht om te verhuizen. Ons onderkomen is donker en vochtig, er is totaal geen sfeer. Maar dan denk je terug aan de vele verhuizingen die al plaats hebben gevonden. Altijd weer op zoek naar nieuw bloed. Uiteindelijk wordt het nieuwe onderkomen haast onbewoonbaar en begint alles weer opnieuw. We kunnen niet een, twee, drie een woningvereniging bellen, die zijn allang gesloten als wij wakker worden. Ik ben tot de conclusie gekomen dat we elkaar niets meer te vertellen hebben en dat afscheid nemen de beste oplossing is. Ook al zal ik de botte humor van Vladimir en het hemelse gezang van Belladonna gaan missen. Ik heb genoeg afdrukken in deze wereld gezet, tijd om dit leven achter me te laten, hopend dat een volgend leven mij meer voldoening kan geven. Het kraaien van de haan heeft nog nooit zo goed geklonken. Ik sta op. Een dagdeel dat volledig onbekend is. Terwijl ik de trap naar boven neem houd ik er rekening mee dat ik de anderen niet wakker maak, die zullen vast en zeker protesteren. Een nieuwe geur komt binnen, die van de ochtenddauw. Ik open de achterdeur en loop naar de versleten schommel die de afgeleefde tuin siert. Hoor de vogels fluiten, het doet me goed. Tevreden kijk ik naar de zonsopkomst.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Na de aarzelende beginzinnen is daar dan een ander register. Mooi. kijk even naar deze:
Uiteindelijk word het nieuwe onderkomen haast onbewoonbaar en herhaalt alles zich weer opnieuw
- uiteindelijk wordt - herhaalt alles zich; of begint alles opnieuw

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi. Na een onsterfelijke eeuwigheid kan ik me voorstellen dat je er toch wel eens een keer klaar mee bent. Mooie titel erbij

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ik open de achterdeur en loop naar de versleten schommel die de afgeleefde tuin siert.' Een veelzeggend beeld. Mooi.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Is hij gewoon in een ander lichaam gestapt? Dat ging wel heel gemakkelijk ... Had hij nou in een babybedje gelegen dan had ik het beter gesnapt.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk aan een vleermuis of een vampier wanneer ik dit lees .Alleen kan ik een vleermuis en lopen niet goed plaatsen, dus rest mij vampier op zoek naar nieuw bloed. een nieuw begin het is een bijzondere samenstelling van feiten, Net als k denk dat is het komt er iets anders terug. Heel leuk, zoals ieder het invult met dit verhaal kun je alle kanten uit. Gr. Mirabella,

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, ik ging eens op een balorige zondagmorgen naar een kerkje. De dominee riep vanaf de kansel: 'Vers bloed in de banken!' :confused: Reïncarnatie, daar gaat het hier om, toch? Ben benieuwd in welke hallucinerende substantie je terugkomt. :nod: De door Elyse aangehaalde zin is een mooie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirabella, je zit helemaal goed :) @Blavatski, dank je, maar lang zal hij er niet van genieten @Mili, je zit ook helemaal goed :), Absint lijkt me wel wat, goed voor de keel ook.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit vul ik in als een heel realistisch verhaal van iemand die niet meer bij de groep 'losers' wil horen maar een nieuwe stap maakt in zijn leven. Een andere maar mooie Richard. Verrassend! :thumbsup: