Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 100 titel " Mijn vader heeft balonnen in zijn nachtkastje"

De bel gaat alle kleuters gaan netjes in een rijtje 2 aan 2 staan, De juf telt de hoofdjes van de kinderen 1,2,3,4. 23 ja zegt ze…Compleet. Alle hoofdjes zijn gezien “rustig naar de klas lopen en stil zijn.” Jurre en Mell lopen naast elkaar zij zijn vriendjes, Braaf lopen ze naar hun stoeltje De juf begint te vertellen over een feest. Jurre raakt in de ban van het woord feest… Mell euh Me hel fluistert hij … Eindelijk krijgt hij Mels aandacht. ” Mijn vader he, “jah zegt Mell” Die heeft ballonnen in z’n nachtkastje liggen, Ballonnen ? zegt Mell vragend. Jaha enne er staat een perzik op het pakje. Een perzik… huh vraagt Mell? Ja echt waar…. Nu is Mell helemaal nieuwsgierig, Hij wil dat best es zien Die ballon met een perzik erop. Afspreken Jurre? Bij jou dan, zegt Mell. Ik ga mamma vragen straks als ze bij school is “zegt Jurre” Na school lopen ze samen naar de moeder van Jurre en Mel Mag het mamma, mag het mogen we afspreken bij mij zegt Jurre Goed zeggen beide moeders YESSS… Roepen de twee opgewonden. Enthousiast en snel lopen de twee mee. Ze kunnen bijna niet wachten. Limonade en een koekje worden snel verorberd daarna vliegen ze naar boven. Zachtjes sluipen ze naar de slaapkamer van pappa en mamma, Mamma mag hun niet horen. Kijk! Zegt Jurre hier ligt ie… ooh zegt Mel zullen we hem opblazen ? Jaah zegt Jurre en begint te blazen wat wordt hij groot en wat ruikt hij… Hij ruikt naar perzik mmmmmmmmmmm dat ruikt lekker! Wil jij eens proeven… Mel die aarzelt “nee zegt hij doe jij maar eerst” Jurre likt eraan en zegt “ti’s best lekker” Mag ik ook eens zegt Mell ….

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dubbele post, komt omdat je twee keer je uitwerking plaatste en ik dacht dat ik niet op 'Bewaren' had gedrukt. ;)