Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 100 titel " Mijn vader heeft ballonnen in zijn nachtkastje liggen" Bijgewerkt

' De bel gaat alle kleuters gaan netjes in een rijtje 2 aan 2 staan, De juf telt de hoofdjes van de kinderen 1,2,3,4. 5.6.7.8.9.10. 11.12.13 .14.15.16.17.18.19.20.21.22.23. ja zegt ze…'compleet'. Alle hoofdjes zijn gezien “rustig naar de klas lopen en stil zijn.” Jurre en Mell lopen naast elkaar zij zijn vriendjes, Braaf lopen ze naar hun stoeltje De juf begint te vertellen over een feest. Jurre raakt in de ban van het woord feest… 'Mell euh Me hel fluistert hij …' Eindelijk krijgt hij Mels aandacht. 'jah,' zegt Mell. 'mijn vader he,' heeft ballonnen in zijn nachtkastje liggen Ballonnen?' zegt Mell. 'Jaha, enne er staat een perzik op het pakje.' 'Een perzik… huh?' vraagt Mell. 'Ja ,echt waar….' Nu is Mell helemaal nieuwsgierig, Hij wil dat best eens zien, Die ballon met een perzik erop. 'Afspreken Jurre?' 'Bij jou dan,' zegt Mell. 'Ik ga mamma vragen straks als ze bij school is 'zegt Jurre Na school lopen ze samen naar de moeder van Jurre en Mel 'Mag het mamma', mag het' mogen we afspreken bij mij' zegt Jurre Goed zeggen beide moeders YESSS… Roepen de twee opgewonden. Enthousiast en snel lopen de twee mee. Ze kunnen bijna niet wachten. Limonade en een koekje worden snel verorberd daarna vliegen ze naar boven. Zachtjes sluipen ze naar de slaapkamer van pappa en mamma, 'Mamma mag hun niet horen.' Kijk! Zegt Jurre 'hier ligt ie…' ooh 'zegt Mel zullen we hem opblazen?' 'Jaah 'zegt Jurre en begint te blazen wat wordt hij groot en wat ruikt hij… Hij ruikt naar perzik mmmmmmmmmmm dat ruikt lekker! 'Wil jij eens proeven…' Mel die aarzelt “nee zegt hij 'doe jij maar eerst', Jurre likt eraan en zegt 't is’ best lekker' Mag ik ook eens zegt Mell ….

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mirabella, lastig lezen, vind ik, door het gemis aan interpunctie. [Mamma mag hun niet horen.]; kijk hier ook eens naar. Cijfers (tot twintig) kun je beter voluit schrijven. Met de knop 'Bewerken' kun je je tekst aanpassen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mirabella69 'Ik ben helemaal niet thuis in interpunctie,' zei Mirabella. 'Nou,' zei de proeflezer. 'Wat een personage zegt, plaats je tussen aanhalingstekens.' 'O, zo dus,' zei Mirabella. 'Bedankt.' :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Behalve de interpunctie, vind ik het inhoudelijk best grappig! Vader zal een andere verstopplaats moeten vinden :D ps: In je titel horen je ballonnen twee l te hebben. 'Hij wil dat best es zien' es is echt wel gesproken taal. @ Janp, leuk gedaan! ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaaltje, Mirabella. Je kunt met behulp van de voorbeelden van JanP je tekst aanpassen, zodat het beter leesbaar wordt. Met behulp van de knop ' bewerken ' kun je opnieuw in je geplaatste tekst komen, zodat je die, zoals gezegd, kunt bewerken. Succes, en blijf schrijven.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"O"zo wat een fout 'ballonnen' heb er over heen gekeken. Bedankt Marlie ik ga het veranderen Wederom heel erg bedankt voor je uitleg Jan.P. nu begrijp ik wat er bedoelt wordt ik ga er mee aan de slag:)

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zoiets ? ik vind het toch lastig om het goed te doen. Ben er echt nog mee aan het spelen. wil iemand even meekijken ik zie tussen de interpunkties het bos niet meer :) ik denk dat het er nu teveel zijn.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabella69 Bijna goed :)
Eindelijk krijgt hij Mels aandacht. 'Mijn vader he, 'jah zegt Mell' 'Die heeft ballonnen in z’n nachtkastje liggen,' 'Ballonnen '? zegt Mell vragend. 'Jaha enne er staat een perzik op het pakje'. 'Een perzik'… huh 'vraagt Mell?
Wat per spreker gezegd wordt tussen '' Bij een nieuwe spreker nieuwe regel. en Eerst Leestekens (komma,punt, vraagteken) Dan Aanhalingstekens - ELDA regel. Zo: Eindelijk krijgt hij Mels aandacht. 'Mijn vader hè.' 'jah,' zegt Mell. 'Die heeft ballonnen in z’n nachtkastje liggen.' 'Ballonnen?' zegt Mell. 'Jaha, enne er staat een perzik op het pakje.' 'Een perzik… huh?' vraagt Mell.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mirabella, Links boven jouw tekst zit de knop bewerken. Als je daar op klikt kun je aanpassingen maken of de tekst verwijderen en de juiste tekst plakken. Je kunt er ook voor kiezen om de nieuwe tekst als reactie te plaatsen. Das makkelijk en dan kun je de oude versie zien. Zijn er overigens echt mensen die ballonnen met smaak gebruiken? En er daadwerkelijk aan likken? Gatver :). Grappig verhaaltje.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nou Annemieke, die ik bedoel zijn speciale ze worden doorgaans als een prettige :) anti-conceptie gebruikt en voor de hand liggende opbergplaats is wellicht het nachtkastje van pappa/mamma. Het is toch wat als je het hele huis door moet op moment-supreme, op zoek naar condooms... Mijn dochtertjes deden dat ...even proeven , en voor een fantastische uitwerking zorgde het deel dat ze het op het kussen van mijn bijna ex-man legden (die zowat ontplofte) toen hij toevallig kleren kwam halen dit aantrof en ik helemaal van niks wist de explosie was enorm dat kan ik je vertellen....... dus vandaar de kennis in het verhaal. Alleen dat wilde ik niet schrijven en heb het verkapt :) De afloop blijft spannend, denk ik Groetjes en bedankt voor je uitleg Mirabella69