Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#100 verliefd

‘Joop is mijn vriendje’, twee blauwe oogjes glinsteren. ‘Ik ben verliefd, zo noem je dat toch he mama? ‘Hoe voelt dat verliefd zijn? Zachtjes streel ik over haar ronde rode wangetjes. ‘Zo als kriebeltjes in je buik’, aandachtig bestudeert ze haar geblutste meisjes knietjes. ‘Maar we mogen niet meer kussen van de juf’, geschokt kijkt ze me nu recht aan. ‘Uhm kussen jullie dan? Wow dit gaat snel, vijf jaar en er wordt al gekust. ‘Ja maar we doen het toch. Stiekem, achter de kast dan ziet de juf het niet’, ze giechelt. Ik weet even niet wat ik moet zeggen, is dat niet wat snel? ‘Jonas is ook verliefd op mij’. ‘En kussen jullie ook? Mijn god, met twaalf aan de pil dan maar. ‘Nee, dat niet maar ik denk dat Joop meer van mij houd dan ik van hem en ik vind Bram eigenlijk leuker.' Snel neem ik een hap van mijn boterham, ik was 14 toen ik voor het eerst een jongen kuste. ‘Mam, maar je mag meer vriendjes hebben toch? Ik probeer de hap door mijn gortdroge keel te slikken, een slok thee helpt de boel naar beneden te spoelen. ‘Ja liefje je mag zoveel vriendjes hebben als je maar wil.’ '‘Maar je kunt er maar met een trouwen he mam? ‘Sorry lieverd, ik moet even naar de wc’, gedachte en darmen in de knoop. Ik dacht dat ik vragen over liefde en kussen pas over een aantal jaar zou moeten beantwoorden.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
he wat fijn, jullie hebben mijn verhaal gelezen. Was aan het twijfelen om het te verwijderen omdat ik er niet echt tevreden over was. Janpmeijers, ja ik weet het, ik blijf het zoo moeilijk vinden maar wil toch blijven schrijven. Hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat de spelling en interpunctie vaak rammelt bij mij. Ik doe echt mijn best. Dank je annemieke voor je feedback

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook een leuk verhaal want dit is een belangrijk onderwerp op die leeftijd. ;) Goed verwoord en het leest vlot. Ik heb geen vijf jarigen meer in mijn buurt maar ik vraag me af of ze het woord verliefd gebruiken. Volgens mijn herinnering gebruikt men: "zijn op". Jouw verhaal herinnert mij dat ik mijn oudste zoon van school ( groep 2) ging ophalen. Vanaf het parkeerterrein bood 1 raam zicht op zijn klaslokaal. Ik heb met verwondering staan te kijken hoe hij zijn vriendinnetje Sacha (ik vergeet haar naam nooit meer) schaamteloos op de mond zoende. Ze zaten duidelijk in de repeat-stand! :eek:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje, haha ja en wij maar denken dat ze net baby af zijn...Dit stukje is waar gebeurd, mijn dochter van vijf gebruikte het woord verliefd alsof ze het al jaren kende. Ik heb wel met mijn oren zitten flapperen aan tafel en ook hard gelachen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal ja. Ik vind wel dat haar laatste vraag een antwoord verdient in plaats van een bezoek aan het toilet. Bijvoorbeeld: 'Je mag er best met meer trouwen, maar niet met allemaal tegelijk' :) Detail: 'bestudeerd' is met een t

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, Blijf vooral doorgaan met schrijven.Je doet dat echt ontzettend leuk. Die interpunctie is lastig, ja. Ken je niet iemand die daar goed in is? Je zou met zo iemand kunnen afspreken dat diegene gaat proeflezen en je spelling checkt voordat je gaat plaatsen. Maar zo niet, blijf toch maar insturen. Ik vind je zeer verfrissend, je hebt een heldere blik en een leuke schrijfwijze. Ik geniet van je stukjes en vind dit ook weer een leuk verhaal. Met een glimlach gelezen.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! Die kleuters weten er wel raad mee ;) Eén zin snap ik niet helemaal: "aandachtig bestudeerd ze haar geblutste meisjes knietjes." Hier geen voltooid deelwoord volgens mij, dus dan wordt het bestudeert (met een t). Wat zijn geblutste knietjes? Of bedoel je gebutste? Meisjesknietjes wordt één woord.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, oh wat fijn je commentaar. ik heb dyslectie en foutloos schrijven blijft een probleem al doe ik echt mijn best. Ik heb wel iemand die verhalen voor me nakijkt als ik iets instuur (wedstrijd ea) maar wil haar ook niet teveel lastig vallen dus voor de opdrachtjes hier probeer ik het zelf zo goed mogelijk te doen.... Ik snap als mensen het storend vinden die fouten maar ik schrijf zo graag :) @Rietje, bedankt voor de opmerking, ik zal die t rap verbeteren. met geblutste knietjes bedoel ik knietjes vol blauwe plekken...