Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het Strand

Het Strand, Ik lig op een grote roze badhanddoek op het strand, je weet wel. De zeelucht geeft me een gevoel van rust, in de lucht vliegen zeemeeuwen die onder luid kabaal een visboot achtervolgen, de zon brand op mijn huid ik voel het aangenaam warm worden. In de verte zie ik een zeilboot die probeert de zee te trotseren een prachtig smetteloos wit zeil beweegt zich voort over de golven met de stroming mee. Bij paal 18 staat er een meisje te krijsen en te roepen dat ze een ijsje wil…Ik…Wil... Een… Ijsje…Ze blijft het maar herhalen, tot vervelens toe… wat is dat een vreselijk irritant stemgeluid. Plots huilt ze, haar moeder is boos geworden na de zoveelste keer nee nu niet, het lijkt alsof het nu is doorgedrongen dat er vandaag geen ijsje komt. Ver weg zie ik iemand zwaaien hij heeft een prachtig licht blauw shirt aan en snelt zich voort hij komt me bekend voor met zijn mooie blonde haar, het waait naar achteren door de wind. Wat een mooie man, hij heeft een lief gezicht. Langzaam kom ik tot het besef dat het de jongen van de kiosk is die ik vanmiddag gekscherend had uitgenodigd bij me te komen zitten, 'even voor paal 18, waar ik meestal zit'. 'Koffie,' zegt hij nadat hij naderbij is gekomen. 'Natuurlijk, lekker,' zeg ik me een beetje ongemakkelijk voelend, 'kom je even bij me zitten?' Ik had niet verwacht hij mijn grapje serieus zou nemen. Dat ik het alleen al had durven vragen. Ik voel dat ik begin te blozen, omdat ik me nu pas bedenk dat ik wel heel erg bloot gekleed ben. Dan schrik ik op… Er wordt op de deur geklopt, het is mijn baas., wanneer denk je klaar te zijn!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabella, welkom, Het eerste wat me opvalt zijn die puntjes. Het beletselteken bestaat uit drie puntjes. Zo... Niet meer, niet minder. Een dagdroom, een zeurend meisje en dan een leuke jongen, die wreed wordt verstoord door de baas. Die baas stond, denk ik, al een tijd te roepen als een zeurend kind. :) Let op overbodige dingetjes: in de lucht vliegen zeemeeuwen die onder luid kabaal een visboot achtervolgen, (Zeemeeuwen achtervolgen onder luid kabaal een vissersboot)

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks Ik ben beginner en blij met alle tips die ik kan krijgen :) ik heb iets met puntjes en ik wist niet dat het er maximaal 3 mochten. Mag ik jou correctie gebruiken om het verhaal te verbeteren alvast bedankt voor je genomen moeite,

Rol

  • Anoniem
Hallo Mirabella69, Een dagdroom op het werk. Dat ben ik tussen alle verhaaltjes nog niet tegengekomen. Leuke insteek. De opmerking van janpmeijers "Die baas stond, denk ik, al een tijd te roepen als een zeurend kind." is daarbij inderdaad een leuke aanvulling op het beeld. Het is een vlot geschreven tekst. Echter door het wat inconsequent gebruik van leestekens, vooral in het tweede deel, gaat het lezen wat stroef. Als lezer mis ik structuur in de tekst. Als een nieuw iemand aan het woord komt, is het bijvoorbeeld beter om op een nieuwe regel verder te gaan. Een stukje van je tekst met iets meer structuur: Wat een mooie man, hij heeft een lief gezicht. Langzaam kom ik tot het besef dat het de jongen van de kiosk is die ik vanmiddag gekscherend had uitgenodigd bij me te komen zitten, 'even voor paal 18, waar ik meestal zit'. 'Koffie,' zegt hij nadat hij naderbij is gekomen. 'Natuurlijk, lekker,' zeg ik me een beetje ongemakkelijk voelend, 'kom je even bij me zitten?' Ik had niet verwacht hij mijn grapje serieus zou nemen. Dat ik het alleen al had durven vragen. Ik voel dat ik begin te blozen, omdat ik me nu pas bedenk dat ik wel heel erg bloot gekleed ben. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jah dat ziet er veel rustiger uit, dankjewel . Dit heb ik nodig van nature heb ik de neiging om alles aan elkaar te schrijven, het verhelderd wel een hoop, Bedankt voor je aanvulling. p.s mag ik het gebruiken ? :)