Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#99- Avontuurtje

Avontuurtje (voor Mili) Een stomp in mijn rug. Ik wankel. Scherpe pijn schiet door mijn scheenbeen. Ik val voorover. Met mijn handen vastgebonden op mijn rug schuur ik met mijn wang over een ruwe, koude vloer. Scharnieren piepen en er beukt wreed iets tegen mijn voet. Tranen schieten in mijn ogen. Ik ruk mijn voet los. De deur slaat achter me dicht. Een motor pruttelt, de bodem waarop ik lig trilt. De stank van olie en benzine. Schokkend komt het voertuig in beweging. Ik rol half om. Met knikbewegingen over de vloer schuif ik de blinddoek weg. Mijn ogen moeten wennen aan het donker. We versnellen. De bestuurder schakelt fout en de motor loeit. Ik bots tegen de rechter zijwand. Met mijn voeten zet ik me schrap en probeer te gaan zitten. De contouren van een laadruimte worden zichtbaar. Waar brengt hij me heen? Mijn wang gloeit en mijn oog klopt. Ik mis een schoen en mijn jurk zit om mijn lichaam gedraaid. Wit zal die niet meer zijn. De bestelbus zwenkt en ik stuit naar achteren tegen de wand. Mijn hoofd bonkt door. Eerder die nacht werden mijn lippen teder gekust, nu voelen ze opgezwollen. Ik proef bloed. Zijn allereerste klap kwam genadeloos onverwacht. Mijn natte wangen prikken. Hij remt. Een bocht. Ik val tegen de achterdeur aan. De snelheid is eruit. We klimmen en dus rijden we de bergen in. Haarspeldbochten maken van deze rit een achtbaan. Ik word misselijk. Zijn aandacht verkleinde mijn wereld. Hoe anders had ik zijn opsporing-verzocht-foto in de media kunnen missen? Tijdens de inval in zijn huis had de politie schreeuwend zijn ware identiteit uit de anonimiteit gehaald. Zijn mes op mijn keel reeg al mijn vlinders aaneen. Remmen gieren, wielen blokkeren. Ik klap naar voren. Neemt hij me mee de afgrond in?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#98 Ik daag je uit deze nachtelijke rit te beschrijven met een net uit de bajes ontsnapte crimi incluis vlindermes. :)
Uitdaging aangenomen! 8)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Beklemmend realistisch. Heel mooi vanuit de persoon geschreven. :thumbsup: Olie en benzine ruik ik, lijkt mooier als je schrijft, het stinkt naar olie en benzine. (of zoiets...) We klimmen (dus rijden we de bergen in, is uitleggerig) de haarspeldbochten geven het al aan.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marietje, Als een opening van een thriller goed gedaan. Mijn voorkeur gaat uit naar je Joyride :) http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Tip: je kunt de zintuiglijke waarnemingen voor zichzelf laten spreken: 'Piepende scharnieren hoor ik en er beukt wreed iets tegen mijn voet. De scharnieren piepen en er beukt wreed iets tegen mijn voet. 'Olie en benzine ruik ik.' - de geur/stank van olie en benzine

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Onbeschrijflijke @Marietje, je bent me er een. Nog nooit schreef iemand een tekst voor mij. :crybaby: [Zijn mes op mijn keel reeg al mijn vlinders aaneen.] Deze zin is zo crimineel poëtisch + de assonantie = bloedmooi. :nod: Het is een heuse crimi, geslaagd, door het stuitende karakter (ook van vaak korte zinnen). Ik moest lachten dat je het weer niet hebt kunnen laten een kleur in te brengen. Het is van een totale ontnuchtering te denken dat je jurk niet meer wit is in een smerige bestelbus. Nu had hij, behalve klappen, nog een vingerkootje of wat kunnen afsnijden, maar een kniesoor die daar op let. :) Wil je niet meer naar huizen van anonieme crimi's in witte jurken gaan? De postduif heeft je nog steeds nodig. ;) :thumbsup: dat je de uitdaging oppakte.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Speciaal voor Mili, Marietje, maar ik ben toch maar zo vrij geweest om het te lezen ;). Spannend verhaal (al maakt de opmerking over de witte jurk het stukje ook hilarisch). Benieuwd hoe dit afloopt.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, beeldend beschreven verhaal! Ben benieuwd hoe het afloopt, niet al te best denk ik. 'Neemt hij me mee de afgrond in?' kan wellicht wat sterker (of kan er uit?)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Beklemmend realistisch. Heel mooi vanuit de persoon geschreven. :thumbsup: Olie en benzine ruik ik, lijkt mooier als je schrijft, het stinkt naar olie en benzine. (of zoiets...) We klimmen (dus rijden we de bergen in, is uitleggerig) de haarspeldbochten geven het al aan.
Bedankt voor je complimenteuze reactie! :) De uitleg van het klimmen komt vanuit de conclusie van de HP/ ik persoon. Maar misschien kan het er ook wel uit.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marietje, Als een opening van een thriller goed gedaan. Mijn voorkeur gaat uit naar je Joyride :) http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Tip: je kunt de zintuiglijke waarnemingen voor zichzelf laten spreken: 'Piepende scharnieren hoor ik en er beukt wreed iets tegen mijn voet. De scharnieren piepen en er beukt wreed iets tegen mijn voet. 'Olie en benzine ruik ik.' - de geur/stank van olie en benzine
Bedankt, jij oude romanticus. :lol: Jouw tip ter harte genomen! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onbeschrijflijke @Marietje, je bent me er een. Nog nooit schreef iemand een tekst voor mij. :crybaby: [Zijn mes op mijn keel reeg al mijn vlinders aaneen.] Deze zin is zo crimineel poëtisch + de assonantie = bloedmooi. :nod: Het is een heuse crimi, geslaagd, door het stuitende karakter (ook van vaak korte zinnen). Ik moest lachten dat je het weer niet hebt kunnen laten een kleur in te brengen. Het is van een totale ontnuchtering te denken dat je jurk niet meer wit is in een smerige bestelbus. Nu had hij, behalve klappen, nog een vingerkootje of wat kunnen afsnijden, maar een kniesoor die daar op let. :) Wil je niet meer naar huizen van anonieme crimi's in witte jurken gaan? De postduif heeft je nog steeds nodig. ;) :thumbsup: dat je de uitdaging oppakte.
Lieve Mili, Heel, heel erg graag gedaan! :nod: De kleur ging onbewust. Ik wilde ermee aangeven dat ze uren voor de kast had getwijfeld wat ze aan moest trekken voordat ze uitging op zoek naar een avontuurtje. Daarom is de witte jurk voor haar belangrijk. Het geeft meteen haar onschuld die inmiddels bedoezeld is aan. ;) De afgehakte ledenmaten kunnen altijd nog: het verhaal is nog niet ten einde. :ninja: Ik beloof je eeuwig thuis te blijven om voor onze postduif te zorgen. Dank :{}

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Speciaal voor Mili, Marietje, maar ik ben toch maar zo vrij geweest om het te lezen ;). Spannend verhaal (al maakt de opmerking over de witte jurk het stukje ook hilarisch). Benieuwd hoe dit afloopt.
Zie de uitleg van de witte jurk bij mijn reactie op @Mili hierboven. De HP heeft een sarcastische reactie op het feit dat ze in deze situatie terecht is gekomen. Bedankt voor het lezen en reageren! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, beeldend beschreven verhaal! Ben benieuwd hoe het afloopt, niet al te best denk ik. 'Neemt hij me mee de afgrond in?' kan wellicht wat sterker (of kan er uit?)
Ik heb lang getwijfeld over de laatste alinea maar vond het anders een te open eind en daar heb ik zelf een hekel aan. Hiermee wijs ik voor de lezer een richting aan. Omdat ik van feel good verhalen houd zou mijn versie zeker goed aflopen. (Hij doet alsof hij haar vermoord maar intussen vluchten ze samen naar een afgelegen paradijselijk oord. ;) ) Bedankt voor je reactie! :)

Rol

  • Anoniem
Hallo Marietje, "Mijn wang gloeit en mijn oog klopt. Ik mis een schoen en mijn jurk zit om mijn lichaam gedraaid. Wit zal die niet meer zijn." Met dit stukje laat je prachtig zien dat er al heel wat gebeurd is. "Met knikbewegingen over de vloer schuif ik de blinddoek weg. Mijn ogen moeten wennen aan het donker." Door de blinddoek die afgaat, is het wat raar dat ze dan juist moet wennen aan het donker, dat was het voor haar immers al. "Eerder die nacht werden mijn lippen teder gekust, nu voelen ze opgezwollen. Ik proef bloed. Zijn allereerste klap kwam genadeloos onverwacht." Hiermee zet je heel mooi het contrast neer tussen hoe het was en hoe het nu is. Mooi gedaan. Ik ben blij dat ik dit avontuurtje voor Mili ook heb mogen lezen, had het niet willen missen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, "Mijn wang gloeit en mijn oog klopt. Ik mis een schoen en mijn jurk zit om mijn lichaam gedraaid. Wit zal die niet meer zijn." Met dit stukje laat je prachtig zien dat er al heel wat gebeurd is. "Met knikbewegingen over de vloer schuif ik de blinddoek weg. Mijn ogen moeten wennen aan het donker." Door de blinddoek die afgaat, is het wat raar dat ze dan juist moet wennen aan het donker, dat was het voor haar immers al. "Eerder die nacht werden mijn lippen teder gekust, nu voelen ze opgezwollen. Ik proef bloed. Zijn allereerste klap kwam genadeloos onverwacht." Hiermee zet je heel mooi het contrast neer tussen hoe het was en hoe het nu is. Mooi gedaan. Ik ben blij dat ik dit avontuurtje voor Mili ook heb mogen lezen, had het niet willen missen. Schrijfcoach Corrie
Hartelijk dank voor je feedback. :) Tja, wat betreft het wennen aan het donker: nu je me erop wijst is het idd vreemd. :thumbsup: Mili haar uitdaging vorige week paste uitstekend in jouw schrijfopdracht. ;)

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vond vooral het begin van je verhaal heel sterk, je wekte gelijk mijn interesse, en nodigde uit om verder te lezen! Goed gedaan vond ik.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh deze zin vind ik echt top...Zijn mes op mijn keel reeg al mijn vlinders aaneen. graag gelezen en ja ik zag het allemaal direct voor me.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vond vooral het begin van je verhaal heel sterk, je wekte gelijk mijn interesse, en nodigde uit om verder te lezen! Goed gedaan vond ik.
Bedankt voor je complimenteuze reactie! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh deze zin vind ik echt top...Zijn mes op mijn keel reeg al mijn vlinders aaneen. graag gelezen en ja ik zag het allemaal direct voor me.
Deze zin was ook mijn uitgangspunt om precies te zijn het woord vlindermes. ;) Bedankt voor je reactie!