Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht #99

NACHTMERRIE OF WERKELIJKHEID #99 Ik besloot dat het mooi geweest was voor die avond, we hadden in ons dorp de najaarsfeesten gevierd en dat ging meestal gepaard met overvloedig veel drank. Een beetje wankel en met voeten die gekneusd aanvoelden in mijn nieuwe laarsjes(als je er toch maar goed uit wil zien) liep ik de deur van café “De Roes”uit. Het was nog steeds aangenaam weer buiten, we hadden een mooie, lange hete zomer gehad. Mijn humeur was uistekend, ik had een topavond gehad, ondanks dat ik inmiddels al 45 jaar was, had ik sjans gehad met een leuk uitziende man, die regelmatig mijn kant opkeek in de bar. Hij zag er goed uit, maar ik ondernam geen pogingen om met hem in contact te komen. Van mannen had ik mijn buik immers al jaren vol. Maar het voelde toch enigszins goed te weten dat ik nog in “trek”was. Mijn laarzen inwendig vervloekend vervolgde ik mijn pad de brug over. Plotseling hoorde ik iemand achter me lopen en op datzelfde moment werk ik ruw beetgepakt om mijn middel. ‘Je vroeg erom, met je zaadvragende ogen’ werd er in mijn oren gesist. Zijn arm verplaatste zich over mijn mond, en zijn andere arm greep in mijn kruis. Door zijn druk wist ik mijn evenwicht niet meer te bewaren en we rolden samen de struiken naast de brug in. Ik vloekte, trok aan zijn haren en probeerde zijn armen van mij af te slaan. Hij was echter veel sterker dan ik, en had misschien iets minder gedronken ook, want ik was machteloos tegenover hem. Zijn doordringende lichaamsgeur drong in mijn neus en ik had het gevoel dat ik al mijn drankjes van die avond niet langer binnen zou kunnen houden. Hij sloeg me keihard in mijn gezicht en probeerde toen de rits van mijn spijkerbroek open te maken. Op dat moment werd ik wakker..

Rol

  • Anoniem
Hallo Petra67, De nachtmerrie van elke vrouw die in het donker nog op straat is en dan ook nog eens door de man die haar het positieve gevoel gaf dat ze nog in trek was. Leuke naam van het café. "‘Je vroeg erom, met je zaadvragende ogen’ werd er in mijn oren gesist." Prachtige zin waarmee je het enge van de situatie benadrukt. Deze man heeft het duidelijk niet goed met haar voor. Aangezien het een gesproken zin is, moet er alleen nog een komma achter 'ogen'. "Mijn humeur was uistekend" Mist een 't'. Schrijfcoach Corrie