Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#99 Invasion of the Selfiemakers

Doordat ik mijn auto total loss had gereden, was ik genoodzaakt om een dag met het openbaar vervoer te reizen (tip, ga nooit rijden onder de invloed van verdovende middelen, ook al was het de schuld van de fluorescerende eekhoorn). Desalniettemin als je tien jaar, dag in dag uit met de auto naar het werk rijdt en dan in een trein stapt, gaat er een wereld voor je open. Het is alsof je betaalt voor een half uur durende kermisattractie. Het meisje naast me had een grijns op haar gezicht van Hier tot Merkelbeek. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden en zij kon die van haar niet sluiten. Haar blik zag er paniekerig uit. Aangezien ik niet asociaal wilde zijn, vroeg ik haar wat voor een opleiding ze deed. ‘Moweff.’ is alles dat ik hoorde. ‘Studie Waffen SS, pittig. Derde Reich, sorry, jaar?’ Ze liet duidelijk merken geïrriteerd te zijn door mijn opmerking. Ondertussen had ze al twintig keer haar telefoon voor haar gezicht gehouden. Ze had foto’s van zichzelf gemaakt en deze deed ze loadup (of zoiets). Op het scherm verschenen berichtjes, zoals; “Perfecte pose, Shaniqua” en “Je lach is niet te missen”. Gelukkig arriveerde ik op mijn bestemming. De conducteur deed een onverstaanbare mededeling en de trein begon vaart te minderen. Ik stond op en liep langs het meisje door. Terwijl ik naar de uitgang liep voelde ik me een paar seconden een glamourster. Van alle kanten werd er met camera’s geflitst. “Wat een eer” dacht ik nog bij mezelf. Echter toen ik links en rechts keek, staarde iedereen me aan met een maniakale grijns. Ik begon het op een lopen te zetten en rende de trein uit. Bij het zebrapad stond een oude mevrouw met een wandelstok. Eindelijk weer normaal volk, kom laat ik haar helpen. ‘Mevrouw, zal ik u…’ Met een grijns draaide ze zich om en hield de stok (met de telefoon erin) voor haar gezicht.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Ja, heel leuk - modern times! dingetje.
je ... naar het werk rijd
rijdt - die dt gaat het nog wel een jaar of 20 volhouden ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, Richard. Het zou zomaar waargebeurd kunnen zijn. Leuke eigentijdse titel. En die grijns tot Merkelbeek is ook eens wat anders dan Tokyo :).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haha, die Richard, van fluoriserende eekhoorns naar maniakale selfie-grijns-bejaarden - misschien moet je in het ov juist wel verdovende middelen gebruiken. akelig realistisch in elk geval ;) en ook in viel voor het prachtige Merkelbeek; is die van jou persoonlijk of in de regio gebruikelijk?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is allemaal waar, echt waar. @schrijvenmaar, niet gebruikelijk, meestal is het van hier tot Wijlre of Schin op Geul, af en toe moet je variëren ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lees het weer met een dikke :D (die fluorescerende eekhoorn, hmm Richard, spreek je uit ervaring?!) Ik wist niet dat er zoveel uitdrukkingen bestonden om de grootte van je grijns aan te wijzen. (of maak je gewoon je eigen varianten? :D ) dingetje: ik zou eerder asociaal schrijven i.p.v. onsociaal.(hoewel ik eerlijk gezegd nog nooit onsociaal gegoogled heb)

Rol

  • Anoniem
Hallo RichardOtten, Over Merkelbeek is al een en ander genoemd. Wat ik er leuk aan vind is dat je Hier met een hoofdletter hebt geschreven, alsof ook dat een plaats is. Je HP leeft in een eigen bizarre werkelijkheid, nog steeds onder invloed? Ik heb jaren in de psychiatrie gewerkt en helaas is dat wat je beschrijft voor sommige mensen de werkelijkheid... Zien en voelen wat er in werkelijkheid niet is, maar verwarrend echt is. Ze vertellen er net zo warrig over zoals jij het geschreven hebt. Mooi gedaan. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat dit verhaal geen clou en einde heeft. Je zou nog uren door kunnen schrijven over deze selfie wereld waarin de hp leeft. :thumbsup: Idd goed ingeleefd en zo is het ook beschreven. O nee, jij schrijft geen fictie. :p