#98 Nadat de dood ons scheidt

Als hij zegt dat hij weg gaat raakt ze in paniek. “Je bent zo bezitterig”, zegt hij, “Je verstikt me.” Ze vliegt hem aan. Dat heeft hij wel verwacht, maar haar heftigheid en kracht verbijsteren hem. Haar handen zitten om zijn nek en laten niet meer los. Met een klap valt hij op de grond. Ze zeult hem naar de auto en rijdt met piepende banden weg. Een stil plekje in het bos wordt zijn graf. Pas dan dringt de ernst van de situatie tot haar door. De buren hebben vast de ruzie gehoord, net als zijn val en haar wegrijden. Ze weet vrijwel zeker dat niemand iets gezien heeft. Op de terugweg rijpt een plan. Ze parkeert de auto aan de rand van de stad, sleutel in het slot. Het is nog een stuk lopen, maar ze is thuis voordat de eerste buren wakker worden. Onhoorbaar draait ze de sleutel in het slot. Nadat ze alle lampen heeft uitgedaan, slaapt ze een gat in de dag. Na drie dagen doet ze aangifte van vermissing. Ze biecht op dat hij na een ruzie boos is weggereden. De buren bevestigen het verhaal van de ruzie en de wegrijdende auto, die later wordt teruggevonden in een tweedehandsautozaak. Maar wat was die enorme klap? Ze weet het niet meer, zegt ze, waarschijnlijk een weggesmeten stoel. Tot op hoge leeftijd gaat ze zondags naar het bos om lieve woordjes te fluisteren.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Niels, amusante titel, amusant verhaal. Alleen vind ik het 2e gedeelte van je 1e alinea niet plausibel. Een vrouw die een man wurgt en het enige dat hij doet is tegen de grond klappen? Plus dat de vrouw goed kan wurgen, kan ze ook nog een mannenlichaam zeulen? De laatste zin is zooo vertederend. (weggaat)
11 juni 2016 - 18:19

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt @Mili, voor commentaar en vriendelijke woorden. Kan die vrouw zo sterk zijn? Misschien een geval van kracht bij noodgevallen? https://books.google.nl/books?id=kdAvAgAAQBAJ&pg=… "Het enige wat hij doet is tegen de grond klappen". Ik vrees dat voor het tegenstribbelen geen plaats meer was binnen 250 woorden. En ik vond (en vind) het weglaten acceptabel "De laatste zin is zooo vertederend." De bedoeling was juist om aan te geven dat de vrouw totaal verknipt is. Maar goed, ik ben blij dat ik je heb vertederd.
12 juni 2016 - 18:39

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Niels, dank voor je charmante uitleg. Ik weet dat je krachtig(er) kunt worden in geval van gevaar, maar hij was niet gevaarlijk toch, hij wilde alleen maar weg. Dat ze van het (bos)pad af was, is zeker. Ik lees je graag een volgende keer, je komt sporadisch.
12 juni 2016 - 19:09