#98 Geen verlangen

'Het is gewoon wensen, noem het begeren, je had toch vroeger wel een verlanglijstje voor Sinterklaas?' 'Ik schreef op wat ik wilde maar dat is anders.' 'Je hebt toch wel wensen, verlang je nooit iets of naar iemand?' 'Eigenlijk niet, moet ik eerlijk zeggen. Als ik iets wil dan doe ik het en als ik het niet doe, nou dan niet. En als iemand komt is het leuk. Of ik ga naar iemand toe. Zo niet, ook goed. Alleen vind ik ook prima. Ik lees graag.' 'Ik heb juist veel wensen, ik heb zelfs een groot verlangen.' 'Wat is je grote verlangen nu?' 'Een hondje.' 'En als je dat hondje hebt?' 'Een nieuwe fiets.' 'Dus je vervult de ene na de andere wens, en je blijft maar reiken, je wilt maar hebben, steeds meer en meer, vind ik. Ben je weleens tevreden?' 'Soms, meestal zelfs. Maar ik heb altijd iets te wensen, ik hop van de ene naar de andere wens.' 'Dan ga je toch op zoek naar een hondje, schaf dat beest gewoon aan!' 'Nee, ik wil dat verlangen voelen in mijn lijf, ik wil hopen dat ik het krijg. Misschien koopt mijn vriend het wel voor mij.' 'Ook nog verwachtingen?' 'Ja tuurlijk! Jij moet ook eens iets verlangen, gewoon goed nadenken. Wat is je grootste wens?Naar wie of wat verlang je?' 'Ik heb dat niet.' 'Je lijkt boeddha wel.' “Wie leeft van verlangen moet leren geduld te hebben” schreef A.Grunberg ooit.” 'O! Geduld heb ik helemaal niet. Jij?'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, fijn dat de Amerikanen je weer hebben laten gaan. Je hoort gewoon hier. ;) Een grote dialoog is jouw inzending, anders dan de andere inzendingen over het thema verlangen. Het leest als een echte Madd, je hebt altijd een fijne boodschap over te brengen. Je zet twee uitersten tegenover elkaar, mijn hart gaat van de een naar de ander.
11 juni 2016 - 18:46

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, dank je wel! Je woorden doen mij goed! Het onderwerp verlangen heeft mij tot nadenken gezet. Ik ben niet zo'n verlang type, terwijl anderen er zo gelukkig van worden. Vandaar een dialoog. Fijn je reactie te lezen!
12 juni 2016 - 9:21

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gevoel van nooit-tevredenheid. Zodra een verlangen ingewilligd is, komt er een ander in de plaats. Een prachtige dialoog Maddbrug! 'Dus je vervult de ene na de andere wens, en je blijft maar reiken, je wilt maar hebben, steeds meer en meer, vind ik. Ben je weleens tevreden?' Een hele mooie zin, waar ik 'vind ik' zou weglaten. Je spreekt jezelf al uit.
12 juni 2016 - 13:06

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dialoog is een originele invulling! :thumbsup: Een interessant onderwerp, het verlangen. Hier uitstekend in een dialoog weergegeven. Hebbe, hebbe, hebbe is helaas iets van deze tijd. De mogelijkheden zijn dan ook vrijwel onbeperkt en reclame maakt het ons onmogelijk om het te vermijden. ;)
12 juni 2016 - 23:49

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ik heb er ook over gedacht dat weg te laten maar koos er toch voor omdat ik de dialoog niet te onduidelijk wilde maken. Marietje, het kwam door een discussie die ik kreeg over dit onderwerp. het verschil in standpunt was het uitgangspunt. Meta, lijkt mij ook! Dank jullie voor de reacties.
14 juni 2016 - 9:17