#98 Ja, ik wil!

Jaaaa! Natuurlijk zeg ik ja als mijn vriend mij ten huwelijk vraagt tijdens onze vakantie op Curacao. Vanmiddag hadden we nog ontzettende ruzie in het zwembad met uitzicht op zee, omdat ik vond dat hij nooit iets spontaans deed in onze relatie en nu staat er een zwart fluwelen doosje met een ring vol met kleine diamantjes op mijn buik. We liggen, bevangen door de hitte, naakt naast elkaar op bed in ons appartementje. Wat heb ik hier lang op gewacht... Diverse vriendjes passeerden de revue, maar nooit eentje met wie ik wilde trouwen. Nou ja, eentje, maar die wilde dat niet met mij... En nu wel.... YES! Sinds ik 'ja' heb gezegd, stoppen mijn gedachten niet meer... wat moeten we allemaal regelen? Datum (snel gevonden), gemeente, kerk, ringen, jurk, getuigen, koets, kasteel, feest, foto's; nee geen foto's, daar houden we niet van. Mijn vriend ziet mijn hoofd op hol slaan en remt me direct af. We gaan pas organiseren vanaf januari volgend jaar.. ah nee... zolang kan ik niet wachten.. Ik ben compleet gelukkig en kan niet stoppen met fantaseren... bedankjes, bloemen, taart..oh.. en het is al over anderhalf jaar... Snel een app sturen aan mijn zus, die direct terugbelt om ons te feliciteren natuurlijk. Ons romantische moment is voorbij en ik raak in een stroomversnelling... Heel mijn leven wacht ik al op een aanzoek en op een sprookjeshuwelijk.. En nu komt het er! Oh ja, Facebook, het moet natuurlijk op Facebook! Nog maar 562 dagen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De euforie stemming van de HP komt goed over. Ze is zeer enthousiast! :thumbsup: Voor mij leest het wat afstandelijk: als lezer zit ik niet in de hotelkamer en kijk ik mee. M.i. komt dit door de manier van schrijven. Het is nu meer een terugblik. Wat voelt de HP op het moment dat ze het doosje met de ring ziet? Wellicht als je dat als startpunt neemt en van daaruit terugblikt, je de betrokkenheid van de lezer vergroot. Het verlangen van de HP om te trouwen is duidelijk. Ik hoop dat ze beseft dat trouwen meer dan een feestje is. #zeimoederoverste! :D
11 juni 2016 - 13:16