Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#97 - Rechthoek

De rechthoek lijkt tegenwoordig alwetend te zijn. Ik ben in een tuin vol met dieren, dieren die hier, volgens mij, niet horen te zijn. Bij de ingang van de tuin stopt iedereen een rechthoekig en dun ding in een rechthoekig apparaat. Na een aantal seconden is het schijnbaar goed. De mensen lopen door een rechthoekige ingang, nadat ze een rechthoekig, papierachtig kaartje, voor een soort hek houden. Het kaartje zorgt ervoor dat het hek piept, na het piepen gaat het hek open. Sommige mensen worden dan weer aangehouden door mensen in donkerblauwe pakken. Het kaartje lijkt te veroorzaken dat een rechthoekig ding nogmaals piept. Na de piep mogen de mensen verder de tuin in lopen. In het begin van de tuin, aan de rechterkant, staan pinguïns (die een rechthoekige vijver hebben om in te zwemmen). Zodra de pinguïns in beeld komen, beginnen de mensen in tassen en broekzakken te graaien op zoek naar weer een ander rechthoekig ding, daarmee richten ze op de pinguïns. De pinguïns worden niet doodgeschoten, nadat ze hebben gericht, gaan ze allemaal op het rechthoekige ding staan drukken met hun vingers. Het lijkt erop dat dezelfde procedure bij andere dieren opnieuw wordt uitgevoerd. Er komt een meisje naar me toe, ze richt een rechthoekig ding op mij. Ze roept: 'Even lachen! Cheese!'. Ik lach even en zeg cheese. Over een kwartier is er een afbeelding van mij gemaakt, en die kan ik kopen met een pinpas want contant geld is gevaarlijk. Het maakt me nieuwsgierig en ik besluit te wachten. Er staan rechthoekige banken van ijzerachtig materiaal waar mensen op gaan zitten, om naar rechthoeken van verschillende formaten te kijken. Daar ga ik ook zitten. Na een bepaalde tijd zwaait het meisje naar mij. Ze heeft een rechthoekig stuk papier vast. Verrek! Er staat een meer dan accurate afbeelding van mij op. Ik vertel haar dat ze een begenadigd schilder is. Jammer genoeg heeft het meisje geen tijd om me uit te leggen welke techniek ze gebruikt.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeroen Bosch die even komt kijken hoe wij het maken. Leuke invalshoek. Alleen, Jeroen kan nog niet weten wat een pinpas is. 8.21.34 uur las ik je commentaar bij Elyse. Toen zag ik nog koeienkoppen. Vandaar ging ik naar jouw verhaal, het zal om 8.21.35 uur zijn geweest, en zie, Annemieke in spijkerbroek. Deze spontane gedaantewisseling is ook Boschachtig.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, Hij weet ook niet wat een pinpas is, hij besluit de boodschap aan te nemen en zich er later in te verdiepen. Zo was het in ieder geval in mijn hoofd :). Gistermiddag tussen (volgens mij) half vijf en half zes ben ik getransformeerd tot mens in spijkerbroek. Ik concludeer dat de transformatie pas later zichtbaar is geworden. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dat alles wordt geprojecteerd vanuit een rechthoekige lijst, waar mensen zich dol op staren... Elke minuut zien ze weer iets nieuws Elk moment verandert er iets De kleinste veranderingen Subtiel Subtiele aanpassingen Passen zich aan van koe tot mens en van mens tot rechthoek de cyclus is compleet

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dat alles wordt geprojecteerd vanuit een rechthoekige lijst, waar mensen zich dol op staren... Elke minuut zien ze weer iets nieuws Elk moment verandert er iets De kleinste veranderingen Subtiel Subtiele aanpassingen Passen zich aan van koe tot mens en van mens tot rechthoek de cyclus is compleet
001101110001110101000111110101 En ook: schrijven over kunstenaars is zo moeilijk sinds ik ware kunst heb gezien. Sinds 'de gespietste Maria' is alles kleur en rommelloos.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommige dingen hebben meer impact op je dan je verwacht. Als een meteoor die neerdaalt en dan langzaam tot kleine steen wordt omgetoverd dankzij de ozonlaag. o zon o zon wat hang je laag totaal geen benul

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind ik best wel absurd grappig! :) 'gaan ze allemaal op het rechthoekige ding staan drukken met hun vingers.' vind ik ietwat vreemd: gaan staan drukken zijn de werkwoordsvormen?...drukken ze allemaal op het rechthoekig...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, ik heb je gelezen. Ik vind het in zijn algemeenheid moeilijk te reageren deze week. De invulling is ontegenzeggelijk eigentijds en op jouw manier uitgevoerd. Ik word wat daas van de herhaling aan rechthoeken, die trek ik sowieso niet. Ik ben het eens met @marlie over de zin die zij aanhaalt. Ik herken absurditeiten als in een tuin opgesloten dieren en het continu nemen van foto's zonder zelf waar te nemen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marli (en Mili), De zin klopt ook niet echt. Typisch spreektaal. Maar ik vind het altijd zo mooi om te horen. Bijvoorbeeld ook: Wat zit je te ouwehoeren, schiet eens op. En dat de ouwehoerende persoon dan altijd rechtop blijkt te staan. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, ik heb je gelezen. Ik vind het in zijn algemeenheid moeilijk te reageren deze week. De invulling is ontegenzeggelijk eigentijds en op jouw manier uitgevoerd. Ik word wat daas van de herhaling aan rechthoeken, die trek ik sowieso niet. Ik ben het eens met @marlie over de zin die zij aanhaalt. Ik herken absurditeiten als in een tuin opgesloten dieren en het continu nemen van foto's zonder zelf waar te nemen.
Het is inderdaad een moeilijke opdracht om op te reageren. Ik vind mijn eigen verhaal trouwens verschrikkelijk. Om jeuk van te krijgen. Zeker met al die rechthoeken. Wel moet ik toegeven dat ik al mijn rechthoeken koester alsof het mijn kinderen zijn :). Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, de alwetende rechthoek en dat hebben we geweten! :lol: Bij mij komen oude jeugdherinneringen bovendrijven. Catweazle, zegt dat jou wat? Waarschijnlijk ben je daar te jong voor, maar wie weet waren er herhalingen terwijl ik elders toefde. Anders kan je het nog altijd opzoeken. ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zag door al die rechthoeken geen rondingen meer. Dat was uiteraard ook niet de bedoeling. Wel een beetje jammer dat ik nu rechthoekige ogen heb. Hopelijk kijken die morgen weer in het rond. :ninja: