Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#95 - Enkele dagen geleden gebeurd ...

“Mama, ik wil graag die Lego set van X-men versus the Sentinel.” “Dan moet je sparen, jongen. Je krijgt zakgeld.” Twee dagen later kwam hij thuis van school. “Mama, ik ben naar het snoepwinkeltje geweest.” Hij liet me een gevulde puntzak zien. “Hm,” ik aarzelde, “dat is wat langer sparen voor je Lego.” Hij hoorde me niet, of deed alsof. Ik wist het niet. ’s Avonds kwam hij opgewonden bij mij zitten. “Zeg mama, er is nog een andere Lego set die ik graag wil hebben.” Ik zei niets maar trok wel veelzeggend mijn ogen open. “’t Is goed, ’t is goed, ik zeg al niets meer,” klonk hij verontwaardigd voor hij verdween.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, hier spreekt een trots moederhart. Vermakelijk te lezen dat je 'je ogen opentrok'. Alsof je diep sliep. Hier zegt men: wenkbrauwen optrekken. Pienter kind, geef hem een Lego-set van mij. ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marlie, Fijn zo'n dialoog. Herkenbaar en geloofwaardig door je eenvoudige taalgebruik, geen tierelantijnen. Ik twijfelde alleen even over zijn leeftijd bij: ’s Avonds kwam hij opgewonden bij mij zitten. “Zeg mama, er is nog een andere Lego set die ik graag wil hebben.” Ik zei niets maar trok wel veelzeggend mijn ogen open. “’t Is goed, ’t is goed, ik zeg al niets meer,” klonk hij verontwaardigd voor hij verdween. 'Zeg mama' en ''t is goed, 't is goed'. Dan denk ik: zou hij volwassenen napraten? Leuk, dank je! Nina Blanken

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan twaalf jaar zijn ze niet volwassen nee, maar pienter zijn ze inderdaad! Mijn zoon blijft graag op de hoogte wat Lego betreft ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik herken het. Mijn zoon wilde ook dit of dat. Dan zei ik ook dat hij door voor moest sparen. Dat viel hem moeilijk. Dan kocht hij iets waar hij niet veel belang bij had. Het geld moest op. Dan maar iets goedkopers kopen. Daar deed jouw verhaal me aan denken. Leuk om te lezen. Een eerlijk en heerlijk verhaaltje.