Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #95

Sneltrein Dinie praatte als een sneltrein, zonder tussenstops, in één keer door. Het ging over haar nieuwe porseleinen armband, haar haar waarvoor ze een nieuwe Andrélon shampoo had gebruikt, eentje die véél beter was dan haar oude en nu had ze het over de nieuwste Opi nagellak, of was het van een ander merk, Rimmel misschien? Tara en ik wisselden een blik van verstandhouding. Dinie was niet te stoppen. ‘Wat vinden jullie?’ vroeg Dinie terwijl ze haar roze nagels liet zien. Tara en ik zwegen, glimlachten alleen, wetende dat Dinie geen antwoord verwachtte, alleen een blijk van goedkeuring. ‘Mooi hé?’

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Ik vind dit een leuk stukje. Dinie is inderdaad een hogesnelheidstrein (vol met dingen, dat wel). Dat heb je heel mooi gebracht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@LaurieWes, Dinie als een vervelend wicht goed neergezet. Ik zou, denk ik, een liggend streepje hebben neergezet tussen A-shampoo en O-nagellak.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
LaurieWes, Ja, heerlijk modern snel. terzijde, je opent met:
Dinie praatte als een sneltrein, zonder tussenstops, in één keer door.
Dan ben je eigenlijk al klaar met het verhaal. Wat nu als je Dinie zelf in het verhaal laten praten als een sneltrein? Kijk, een nieuwe armband, van porselein. Mooi, hè. Kleurt precies bij mijn haar, eerst niet maar ik heb een nieuwe shampoo ontdekt - veel beter dan die ik eerst had - en die geeft mijn haar precies de glans van het porselein. Die oude shampoo vond ik toch al niets, dus die heb ik gelijk weggegooid. Nu moet ik nog bijpassende nagellak, ik denk dat ik voor die nieuwe Rimmel ga, wat denken jullie? Nee, ik blijf toch bij Opi enz.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Amaipim, Marianneleerkes, Annemieke Brink: Dankjulliewel! :) @Mili: Dankjewel! Daar heb je zeker een punt. Thanks! @janpmeijers: Dankjewel! Ja, zo had ik het nog niet bekeken. Tof, bedankt voor je feedback!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo LaurieWes, Wat een fijn commentaar heb je al gekregen. Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de rest. Lekker tempo. Herkenbaar personage die Dinie. En ik om in te gaan op de tip van Jan, je kunt nog meer laten zien. Laat Dinie ratelen, zonder haar een sneltrein te noemen. ‘Wat vinden jullie?’ vroeg Dinie terwijl ze haar roze nagels liet zien. Tara en ik keken en knikten. 'Mooi hè?' Einde. Je dikt het karakter aan door Tara en de ik-persoon niet eens te laten glimlachen. Dinie praat toch wel door. Veel schrijfplezier! Nina Blanken