Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#95 Tante Magda

‘Daar is mijn favoriete neefje.’ Ze wreef zoals altijd met haar koude, verschrompelde hand over mijn wang. ‘Ik heb wat lekkers voor je, tenminste als je lief bent voor je tante.’ Ik wist wat ze van me ging vragen. Ik was jong en ze wist hoe ze me moest bespelen. ‘Goed zo, jongen, maak je tante gelukkig, gebruik die kleine vingers goed. Je bent er bijna, nog even, ja ga door, ga door!’ Ze schreeuwde het uit van geluk. ‘Hier is uw aansteker. Kijk uit dat hij niet weer achter de kast valt.’ Ze stak een sigaret op en lachte voldaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, jij duivelsjong. :) Je zet je lezer volkomen op het verkeerde been met vingers en het gejubel van tante. Maar waarom legt tante toch iedere keer maar weer haar aansteker op de kast?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werd meteen op het goede been gezet, hetzelfde als waar jullie op stonden. Ik ken die Richard onderhand. Laat je niet door hem misleiden met die aansteker achter de kast. Hoe wist dat favoriete neefje van tevoren al wat ze ging vragen, keer op keer? Goedele Liekens breng het vandaag ter sprake in onze Tweede Kamer. Maar Richard, je hebt het wel leuk gebracht.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Top! Het verkeerde been is al benoemd. Aanstekelijk, zal ik maar zeggen :) Een zeurtje: 'Ik wist wat ze van me ging vragen.' Of 'Ik wist wat ze me ging vragen.' of 'Ik wist wat ze van me zou/ging verlangen.' Het is een zeurtje. Meer niet.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ik bleef maar met die over wangen aaiende koude verschrompelde hand in mijn maag zitten. Ik kon verder eigenlijk nergens anders meer aan denken. :eek: De rest vertrouw ik aan Goedele Liekens toe.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Je had me mooi te pakken. En zo te lezen de anderen ook :) . Grappig stukje. Ik verdenk tante wel van genotzucht, of dat nu met de sigaret te maken heeft, met neefje of met allebei. ;) Mooi beeld, die koude verschrompelde hand. Met plezier gelezen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht natuurlijk dat die tante iets heel anders van plan was en volgens mij deugt ze niet. Die aansteker is natuurlijk een smoes. Dat kind moet maken dat hij wegkomt daar. Goede sfeerbeschrijving. Heel beeldend.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Richard, Je weet met het hoofd van de lezer te spelen, leuk! Maar twee puntjes: Ik wist wat ze van me ging vragen. Ik was jong en ze wist hoe ze me moest bespelen. Met de bovenstaande zin haal je de spanning er een beetje uit. ‘Hier is uw aansteker. Kijk uit dat hij niet weer achter de kast valt.’ Hoe oud is de jongen als dit gebeurt? Dat is bepalend voor de toon van de bovenstaande twee zinnen. Het tweede deel past goed bij een jongen van 15+. Maar hoe zit het dan met die kleine vingertjes? Lekker doorschrijven! Nina Blanken