Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#95 Opa

Toen ik de schuur opende was opa bezig met het repareren van een rieten stoel die mama gisteren had gebracht, hij draaide zich om en zag mij staan met mijn kapotte rolschaatsen, zijn je rolschaatsen kapot jongen zei hij met een lach op zijn gezicht. Zet ze daar maar neer in het hoekje, ik moet direct eerst bij Karelse nog een deur repareren, als ik daar mee klaar ben zal ik jou rolschaatsen in orde maken, voordat ik naar Pieterse ga, om te kijken of ik zijn Solex aan de praat kan krijgen. Toen ik de poort van de tuin opende zag ik opa bezig in het zonnetje met het repareren van een radio, maar opa riep ik, kunt u ook al radio’s maken, wel zei opa dat weet ik eigenlijk niet, maar voor alles is een eerste keer, als je het niet probeert dan weet je het ook niet, gisteren was bijvoorbeeld je oma niet thuis en moest ik zelf mijn eten koken, ik had het nog nooit gedaan, maar het was toch redelijk gelukt, dus zeg nooit bij voorbaat dat kan ik niet, maar begin er gewoon aan. Waarom leest u met een pen in de krant opa, jongen zei opa, ik ben niet aan het lezen met een pen, maar ik heb de pen nodig om een kruiswoordraadsel op te lossen, die vorige week in de krant stond. Doet u daar dan zolang over, vroeg ik verbaasd. Ja soms zijn ze moeilijk op te lossen, maar ik blijf net zo lang bezig totdat ik hem helemaal heb ingevuld, al duurt het mij nog een week, zei opa vastberaden.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal over (je) opa. Als ik een tip mag geven: let op spelfouten, en zet een punt achter de zinnen in plaats van een komma. Verder een sfeervol verhaal.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal. Je opa lijkt me een eigenwijze, koppige, vastberaden man. Let inderdaad even op punten ipv komma's, en gebruik aanhalingstekens wanneer een personage iets zegt. Op deze manier wordt het een warboel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Peter, ik schaar me achter @Sonja en @pr qua interpunctie, aanhalingstekens. Zelf vind ik het langdradig; ik lees geen spanning, geen conflict, ik heb het als lezer 'maar te slikken'. (er werd maximaal 100 woorden aangegeven) Welkom hier, ik lees je een volgende keer.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha schrijver, Andere lezers hebben al de afwezigheid van spanning en interpunctie genoemd. Daar ga ik niet meer op in. Je hebt inderdaad meer dan 100 woorden gebruikt. Door verhalen van (precies) 100 woorden te vertellen train je jezelf in het kiezen van de juiste woorden. Wat vertel je wel, wat niet en hoe doe je dat. Bedankt voor het beeld van de leuke opa, altijd in de weer. Hij past goed bij het Repair Café.