Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#94 De Beer in het Bos

Het was op onze trip in Amerika dat we in onze auto door de bossen reden. Het was een bos voor toeristen waar dieren vrij rond mochten lopen. We hadden nog niets gezien, het zand van het zandweggetje stoof achter ons op. De radio stond heel zacht omdat we de dieren niet bang wilden maken. We reden nog een kwartier voordat we eindelijk iets tegen kwamen, we stonden versteld van hetgeen wat we zagen. Een jonge beer stond midden op de weg. Om het niet te laten schrikken trapte ik langzaam op de rem en kwamen we langzaam tot stilstand. De beer leek niet onder indruk te zijn van ons. Mijn vrouw keek me met een zweterig voorhoofd aan, toen ik dat zag, grinnikte ik. Ondanks dat het een park voor toeristen was, was het toch best spannend. Ik reek uit naar het dashboardkastje om de camera er uit te halen. Ik greep naar de deurklink, maar mijn vrouw hield me tegen. ‘Ben je gek?’ zei ze. ‘Het komt heus wel goed, hij gaat me niks doen.’ Ik stapte uit en ging voor de auto staan. De beer keek op, richting mij. Ik had de camera aangezet en voor me gehouden. Ik keek door het schermpje naar hoe de beer de lens in keek. Nu brak het zweet me toch wel een beetje uit. Snel probeerde ik het beeld goed in te stellen. De beer zette een stap richting mij. Ik veegde het zweet van mijn voorhoofd af. Toen ik mijn hand daarna voor het schermpje hield om het goed te kunnen zien drukte ik op de knop. Ik hoorde het geluidje van de camera. De beer was ondertussen al een stuk dichterbij gekomen. Snel haastte ik terug naar de auto, waar mijn vrouw met grote ogen naar de beer keek. ‘Pff, dat ging net goed. Nu wachten totdat hij weggaat', zei ik.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste meikiepiek, Leuk verhaaltje, echt gebeurd of toch verzonnen.? Waarschijnlijk goed verzonnen. Een zwarte beer of een bruine grizly beer? Je schrijft, " Nu brak het zweet me toch wel een beetje uit. ' Een beetje meer spanning mag wel, hoor.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, een verhaal dat echt is gebeurd en vaak is verteld door mijn ouders. Zelf zat ik toen nog in mijn moeders buik, dit is dus mijn interpretatie van het verhaal :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeik, best wel een spannende belevenis, hoor! Gelukkig is de beer weer het bos ingewandeld? Tja, in die tijd kon je vader, spijtig genoeg, nog geen selfie maken, hè? :o

Rol

  • Anoniem
Hallo Meikiepeik, Leuk om te weten dat het een overgeleverd verhaal is. Ondanks het spannende van de situatie komt het wat vlak over. Ik denk dat je makkelijker met de spanning in het verhaal kunt spelen als je het vertelt vanuit de vrouw. Eerst genietend van alles wat ze ziet, dingen laten beschrijven (vertragen), om vervolgens in de stress te schieten als ze in de gaten krijgt dat haar man met de camera de auto uit wil gaan en dit nog daadwerkelijk doet ook. Vanachter het glas kan ze alleen maar toekijken en nog verder in paniek raken ( leuke plek voor versnelling). Schrijfcoach Corrie