Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#94 - Waar is mijn bier (met dank aan)

Nu ik op safari ben in donker Afrika, sta ik plotseling voor een leeuw. Ik denk: Ik schrik me naar. Iedereen rent weg en ik denk het moet gebeuren. Ik denk die leeuw die eet me op, maar dit is wat ik hoor: ‘Mama waar is mijn bier?’. Wat? WAT? Er staat hier een fucking leeuw te brullen en iemand vraagt om bier? Dat is vaag. Heel erg vaag. Tijd om poolshoogte te nemen. ‘Welke gek staat hier om bier te schreeuwen?’ ‘Euhm. Ja. Ik.’ Een soort woesteling met zeer grote bos haren kijkt me enigszins onnozel aan. Hij draagt een safaripak en heeft een buks vast. ‘Wat ben je in godsnaam aan het doen? Er staat hier een leeuw voor ons te brullen en jij vraagt je moeder om bier?’ ‘Ja’. ‘Dat is toch niet normaal?’ ‘Jawel. Wie pakt mijn bier af? Dat is asociaal, vind je niet?’ Ik denk even na. Volgens mij heeft hij gelijk. Het lijkt me tijd om hier een klein overleg met een aantal voor het vraagstuk kundige mensen over te houden.. Ik pak mijn telefoon en maak een groepsapp aan: ‘Is het asociaal als iemand je bier afpakt, terwijl je spoedig op de vlucht moet voor een leeuw? Graag snel reactie’. ‘Nou?’, zegt de man. ‘Ja, hallo! En jij verwacht besluitvaardigheid van mij alleen? Eerst een aantal reacties afwachten’. ‘Maar... maar... hoe moet het dan met mijn bier?’ ‘Weet ik veel’. Moedeloos gaan we samen tegen een boom zitten. *Een beetje geïnspireerd door het begin van, en een herinnering aan én met alle respect voor - https://youtu.be/-ickkUpTsmY.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
LOL Ik heb heerlijk zitten lachen. Ik weet niet of je tijden helemaal kloppen maar daar mag iemand anders commentaar op geven. Ik heb dit met zoveel plezier gelezen dat mijn dag niet meer stuk kan.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, Ja. De tijden. Ik had het helemaal niet gezien. Straks wanneer mijn computer en ik herenigd zijn, pas ik het snel aan. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Blijkbaar geeft deze schrijfopdracht aanleiding tot allerlei 'niet zo heel standaard' opwellingen! Zal de link moeten volgen, snap er niks van en dat vind ik helemaal niet erg ;-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, heerlijk absurdistisch. Ik vraag me af of je in @Richard's voetsporen treedt of hij in de jouwe?

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, heerlijk absurdistisch. Ik vraag me af of je in @Richard's voetsporen treedt of hij in de jouwe?
Richard zet me aan tot allerlei zaken. Het is heel ernstig.

Rol

  • Anoniem
Hallo Annemieke, Bij het zien van een leeuw verwacht je dat iemand heel snel gaat handelen. Nee, in dit geval vindt er een uitgebreide verhandeling over bier plaats. Waarmee je heel mooi het verhaal vertraagd. Sterker nog, die hele leeuw lijkt aan het eind volledig vergeten te zijn. Leuk om te lezen. Schrijfcoach Corrie