Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#94 Blinde paniek

Het had zo de scene van een kitscherig Bob Ross-schilderij kunnen zijn. Mierzoet, en bijna niet te omschrijven zonder dat het klinkt alsof Maria je ieder moment zingend tegemoet kan dansen, haar armen gespreid en haar rokken bollend in de wind, om je te vertellen dat de heuvels leven. Zo ver het oog kon reiken waren er zeeën van bloemen, ze bloeiden zo uitbundig dat ze zelfs op de Gay Pride nog op zouden vallen, en maakten de lucht nog zwaarder van parfum dan mevrouw de Bruin op de hoek. Maar noch het zien van Bob Ross, Maria, de Gay Pride of mevrouw de Bruin op deze glooiende heuvels had me meer kunnen overvallen dan hetgeen ik nu mocht aanschouwen. Even knipperde ik met mijn ogen. Zag ik het goed? Nee, het kon niet waar zijn. Verbazing maakte plaats voor blinde paniek. Vliegensvlug schoot mijn hand naar mijn broekzak. Shit, geen telefoon. In een flits zag ik hem op het aanrecht liggen, even terugtrekken in de natuur had ik gedacht. Ik sloot mijn ogen. Adem in, denk na. Kom op, sneller, doe iets! Ik voelde mijn hart overal kloppen, zelfs in het puntje van mijn neus. Kon dat überhaupt? Wat had de therapeut ook alweer gezegd? Oh ja, relativeer. Kom op Nienke. Beide voeten op de grond. Ogen open, adem in, adem uit. Je angst is wel echt maar niet terecht. Anatidaephobia, had dokter Rutten het genoemd.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:). Hou ze ook maar goed in de gaten. Voor je het weet heb je geen brood meer om te eten. Ik vond het eerste deel te lang. Wel een leuke Bob Ross schets maar persoonlijk zou ik dat deel in korten. Graag gelezen.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Annemieke Brink, ik weet niet of ik nu sorry of graag gedaan moet zeggen? ;) Bedankt voor je feedback! Wat betreft het eerste deel, ik snap je punt maar dacht/hoopte dat in dit geval het wel zou passen omdat het niet alleen een omschrijving is van de omgeving, maar ook van (de belevingswereld van) de hp. Ze beleeft dingen namelijk erg intens. Maakt daardoor dingen soms misschien ook wel groter dan ze daadwerkelijk zijn. Bedankt voor je reactie en compliment Richard Otten! :)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jaja, een nieuw woord geleerd vandaag ;-) ! Lol! De inleiding is wel wat lang, maar in het geheel prima. puntje: zover het oog reikt, met een korte ei

Rol

  • Anoniem
Hallo Imke83, Door het gebruik van lange zinnen in het eerste gedeelte en korte zinnen in het tweede, heb je heel mooi de vertraging en versnelling aan weten te brengen. Goed gelukt. Ik heb even Google geraadpleegd voor de 'Anatidaephobia' om te zien om wat voor dier het in je verhaal gaat, leuk hoe je dat overigens in het midden laat. Het maakt nieuwsgierig. Schrijfcoach Corrie