Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#93 - waar is dit jaar, ik ken het niet. gisteren heerst, in alle dagen.

Wat ik gisteren deed, doe ik ook vandaag. Net zoals iedere dag, net zoals iedereen. Ik word wakker nadat ik heb geslapen. Bestaan er mensen die anders functioneren? Mensen die niet slapen? Die niet leven in het moment voor het einde begint? Vandaag baal ik van hoe gisteren verging. In het dal van eerder verkeer ik ver beneden het hoogtepunt. De jaren gaan mogelijk voorbij, ze verschuilen zich, ze willen niet worden benoemd. Ze willen zijn alsof ze nooit zijn geweest. Ik maak geen bezwaar. Morgen word ik gisteren wakker. Dat verschillen zich verstoppen in getallen is niet ter zake. Dat is het nooit geweest. Laten we nu eerst terug. We keren naar waar we even eerder waren. Gisteren zie ik je misschien eerder. Alsof je er bent. Of bijna was gebeurd.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Fascinerend Annemieke! Om meerdere keren te lezen, dit schrijfsel (ja, hoe moet je het duiden: verhaal? stuk? overweging?)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een filosofische bespiegeling op het begrip tijd. Een mooi stukje om te blijven herlezen tot het moment dat alles helder is.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke Brink, Een soort van lekker depri ;) Ik heb er niets aan toe te voegen. Misschien: 'is niet ter zake.' - doet niet ter zake.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties. Ik schreef het gisteren in een opwelling. @Mili, Ik heb er, min of meer, wel eentje. Een onverwerkte. Donkere krullen, bakkebaarden en ooit plaatselijk wereldberoemde bassist :). Ik refereerde niet bewust.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bijzondere invulling. Met plezier gelezen. Wat zijn we toch verschillend, hè? Opwellingen doen het meestal niet goed. Deze wel. Aai even door zijn donkere krullen. Als ze nog donker zijn.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annemieke, Mooi beschreven en goed over nagedacht. Ik zou bijna denken dat je filosoof bent in plaats van schrijver. I.v.E

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties Inderdaad doet. Dank Jan P. (Las op internet iets over een boek. Hoe zit dat?) en Willemina. Geen filosoof en geen schrijver. Gewoon de zoveelste amateur :).