Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#92 Mogelijkheden

Mogelijkheden Ik mag bij de prijzentafel als derde een prijs uitzoeken. De práchtigste dingen liggen er. Zoveel, dat ik het niet meer kan zien. Ik voel de zon op mijn haren, ik hoor het fluitje voor de volgende race, en het blijft stil in mijn hoofd. Ik knijp mijn ogen tegen het licht – álles lijkt wel wit. Het jeukt onder mijn warme haarband. Eén voor één bekijk ik de prijzen. Ik merk dat anderen ook al iets mogen nemen. Ik ‘doe er te lang over’, zegt meester Hendriks. Maar zomaar iets pakken kan ik niet. Het gras kriebelt langs mijn sandalen naar mijn voet. Ik kies een héél mooi potlood, héél lang, met kleurtjes rondom en een echte gum bovenop. En een superscherpe punt, dat vind ik nog het mooiste! Een nieuw potlood waar ik héél véél mee ga doen! Ik wil direct naar huis om te gaan tekenen, of schrijven – neen, tékenen ga ik met dit potlood! Van het voetbalveld, achterom door het koele paadje, naar de overkant, keuken, trap, mijn kamer. Het potlood ligt veilig tot ik straks echt thuiskom. Nu snel terug voor de limonade. Ik denk dat ik groen kies. Of rood.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag MarjanD, Met één grote glimlach gelezen. Mooi hoe je het de innerlijke strijd van het kind neerzet en de 'vermanende' reactie van de meester. Ik voelde me weer even jong bij het lezen van jouw uitwerking. Dank je wel. schrijfcoach Inanna

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dag MarjanD, Met één grote glimlach gelezen. Mooi hoe je het de innerlijke strijd van het kind neerzet en de 'vermanende' reactie van de meester. Ik voelde me weer even jong bij het lezen van jouw uitwerking. Dank je wel. schrijfcoach Inanna
Haha Inanna, een verjongingskuur in minder dan 200 woorden! Zou het blijvend zijn ;-)? Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, @MarjanD Je laat me meevoelen, hoe blij het kind met de prijs is en hoe moeilijk het is om te kiezen. Heel herkenbaar. En leuke slotzin! Met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MarjanD, 'het potlood ligt veilig', waar dan?, ik ben zo benieuwd ... Wat ik verrukkelijk aan dit verhaaltje vind, is de blijdschap van het kind die je laat voelen voor een potlood met een gummetje. Wat een heerlijk kind, klonen dat kind. :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@MarjanD, 'het potlood ligt veilig', waar dan?, ik ben zo benieuwd ... Wat ik verrukkelijk aan dit verhaaltje vind, is de blijdschap van het kind die je laat voelen voor een potlood met een gummetje. Wat een heerlijk kind, klonen dat kind. :)
Mili, om de spanning te breken: het potlood werd op het hoekbureautje op mijn slaapkamer gelegd. Bureautje gemaakt door mijn opa. Maar ja, 200 woorden ... het bureautje werd geschrapt! En het is bijna echt gebeurd - het is mijn herinnering aan een spelletjesdag op 30 april eind jaren zestig. Ik weet niet meer zeker of het potlood nou van die gelegenheid was of een andere, de rest (het twijfelen en 'meester Hendriks' en de kleuren limonade et cetera) hoort bij elkaar. Of klonen gaat lukken weet ik niet ;-) ! Ik word trouwens nog steeds zo blij van nieuwe potloden!!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
MarjanD, Sterk vanuit het kind geschreven, zonder storende reflectie uit het heden! De juiste details en geen woord teveel. Goed gedaan.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag MarjanD, Voor een verjongingskuur op deze wijze meld ik mij graag aan. Nogmaals dank. Schrijfcoach Inanna

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met veel plezier gelezen. Zo'n potlood met een gummetje vond ik als kind iets bijzonders. Dat gevoel kreeg ik terug toen ik dit las. Waarvoor mijn oprechte dank :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marjan, Mooi beschreven, dit fragment. De streepjes op de é vind ik sterk. Je geeft hiermee echt een kind-stem aan je hp. En de herinnering aan zo'n gave punt aan een fraai potlood met gummetje bovenop bezorgt ook mij een glimlach. Met veel plezier gelezen en herlezen.