Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#92 - Jarig

Al voordat mama de kans heeft om haar zeurende wekker uit te drukken, staat Tommy naast haar aan het bed. ‘Het is vandaag, he, mama?’ Hij klimt op het bed en laat zich bovenop papa vallen, die daardoor niet meer kan doen alsof hij nog slaapt. ‘Pap, wordt wakker. Het feest is begonnen!’ Mama duwt papa het bed uit en trekt zelf de deken terug over zich heen. Tommy grijpt zijn vader bij de hand en sleurt hem mee de slaapkamer uit, de trap af, naar de woonkamer die volhangt met prachtige slingers en ballonnen in alle kleuren van de regenboog. ‘Moet je kijken, pap.’ Enthousiast springt Tommy over de stapel kadootjes heen die al voor hem klaarligt, en glijdt op zijn sokken door naar het raam. Hij duwt het gordijn opzij en wenkt zijn vader dichterbij. ‘Kijk!’ Papa komt naast Tommy staan en tilt hem op de vensterbank. Tommy drukt zijn neus plat tegen het raam en wijst naar de oranje vlaggetjes en ballonnen die tussen de bomen en lantaarnpalen op straat hangen. ‘Zie je het, pap? Overal wapperen vlaggen. Iedereen weet dat ik vandaag vijf wordt. Ze hebben heel de straat versierd.’

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gayalnidiya, Ondanks dat je je niet volledig aan de opdracht hebt gehouden, vind ik wel beeldend geschreven. Suggestie: het woord 'wapperen' zegt een kind van vijf nog niet. De energie van een jong kind (4 / 5 jaar) zit er zo mooi in verwerkt, dat de voorlaatste zin ook had kunnen zijn: Iedereen weet dat ik vandaag jarig ben. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
naast haar aan het bed vind ik minder mooi dan naast haar. Even later wordt bed genoemd. ... trekt de deken over zich heen (ipv zelf?) Ze hebben heel de straat versierd of ze hebben de hele straat versierd. Het ligt er misschien aan waar je woont. Leuk gevonden van die verjaardag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, great minds think alike! Ik heb een zelfde soort insteek gebruikt, maar die van jou is echt een 'feel good verhaal'! Leuk.