#92 Versierd

De optochtwagen van onze straat stelt een dierentuin voor. Papa heeft hem versierd, samen met Jaspers vader en nog wat andere vaders, en moeders. Jasper is verkleed als een leeuw die op twee poten loopt. Papa vindt het raar dat we nu feestvieren op 27 april en niet meer op 30 april. Mij maakt het niet uit. We zijn lekker vrij van school. Straks, na de optocht, ga ik naar de vrijmarkt. Karlijn gaat haar oude poppen en speelgoed verkopen. Ik heb het koud. Mijn jas wil niet goed dicht, de rits hapert telkens. Jasper gromt naar mij. Hij springt van de optochtwagen en doet alsof hij mij wil pakken. Ik speel dat ik bang ben voor hem, gil en ren weg. Een man met een bril vol met waterdruppels neemt een foto van ons, ik krijg een kaartje met een telefoonnummer erop. Ik denk niet dat papa de foto gaat kopen. Jasper klimt weer op de optochtwagen, hij knipoogt naar mij. Ik krijg het ineens erg warm. Ik heb zin om heel hard te lachen maar dat doe ik niet want dat staat stom. De wagens zijn de hoek om gereden, ik loop naar het plein en zwaai naar Karlijn. "Ik kom eraan, hoor!"

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Wilhelmina. Levensecht ook, ik kan me voorstellen dat een kind deze dag zo beleeft. Die leeuwenact maakt het verhaal extra levendig.
28 april 2016 - 8:33

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed getroffen Wilhelmina, zo'n meisje dat op de rand van pubertijd staat. Mooi beeld dat de poppen verkocht gaan worden! Enige woord waar ik een bedenking bij heb is 'haperen'. Is in mijn ogen een woord voor 'grote mensen', en dat is ze nog niet ...
28 april 2016 - 9:49

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilhelmina, Mooi geschreven. Zoals ook MarjanD aangeeft, grens van kind/puber goed weergegeven. Het vermelden van de datum vind ik knap gevonden om te verwijzen naar Koningsdag. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna
28 april 2016 - 10:13

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, ja, je bent slim met de data. ;) Het meisje dat warm wordt van Jasper; ze gaat inderdaad puberen. Een onderhoudende tekst, goed getroffen vanuit het kind-zijn. De rits doet het niet zou m.i. inderdaad beter zijn.
28 april 2016 - 13:43

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi weergegeven inderdaad. Aan de ene kant nog de speelsheid en dan - ik heb zin om heel hard te lachen, maar ... Jammer dat de onbevangenheid verdwijnt met het volwassen worden.
29 april 2016 - 17:45

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed getroffen Wilhelmina, zo'n meisje dat op de rand van pubertijd staat. Mooi beeld dat de poppen verkocht gaan worden! Enige woord waar ik een bedenking bij heb is 'haperen'. Is in mijn ogen een woord voor 'grote mensen', en dat is ze nog niet ...
Marjan, Inderdaad, een meisje op de rand van de pubertijd. Met dat haperen heb je wel een punt. Ik kijk er nog even naar. Bedankt voor je mooie feedback.
29 april 2016 - 23:28

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilhelmina, Mooi geschreven. Zoals ook MarjanD aangeeft, grens van kind/puber goed weergegeven. Het vermelden van de datum vind ik knap gevonden om te verwijzen naar Koningsdag. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna
Inanna, Bedankt voor het lezen en voor je mooie reactie. hartelijke groet terug, Willy
29 april 2016 - 23:29

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, ja, je bent slim met de data. ;)
Toch niet alleen met de data, Mili? ;)
Het meisje dat warm wordt van Jasper; ze gaat inderdaad puberen. Een onderhoudende tekst, goed getroffen vanuit het kind-zijn. De rits doet het niet zou m.i. inderdaad beter zijn.
Dankjewel - en die rits, daar kijk ik nog even naar.
29 april 2016 - 23:32

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi weergegeven inderdaad. Aan de ene kant nog de speelsheid en dan - ik heb zin om heel hard te lachen, maar ... Jammer dat de onbevangenheid verdwijnt met het volwassen worden.
Meta, Ja, dat is de prijs van volwassen worden - de onbevangenheid verliezen. Toch vind ik het leven wel een boeiende reis en zou ik de onderweg opgedane kennis en ervaringen niet graag willen missen. Maar, kijkend naar een kind komt wel eens een vleug nostalgie om de hoek kijken. Bedankt voor je reactie.
29 april 2016 - 23:40

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, Ja, met een paar zinnen die overgangsfase subtiel laten zien. Goed gedaan!
Bedankt voor je compliment, JanP.
1 mei 2016 - 23:52

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, Ja, met een paar zinnen die overgangsfase subtiel laten zien. Goed gedaan!
Bedankt voor je compliment, JanP.
1 mei 2016 - 23:52