#91 April is de wreedste maand

April is de wreedste maand Natuurwetenschappelijk onderzoek op de plaats delict moet uitwijzen wat er van 5 op 6 april, 's nachts, gebeurde in de omgeving van de koude tegel waar een dode nestvogel lag. als u het warme nest kent, of als het tegelpad u iets zegt, of als u een zwarte merel zag vliegen, toets dan 114, u kunt ook, om iets te melden, de plaatselijke politie bellen. Van het slachtoffer nam men reeds afscheid in besloten kring.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Bonny, Goed zeg, deze 'imitatio' van een politiebericht. Het klopt tot in de puntjes! Ook de laatste zin heeft precies de juiste toon. Je bent duidelijk 'lenig' met taal. Ik heb geen opmerkingen. Hooguit zou je nog wat kunnen brainstormen op de titel. Niet dat die niet goed is, maar het zou misschien kernachtiger kunnen. Stof tot nadenken, maar geen must. Je zou met minder komma's kunnen. Hoe minder leestekens in een gedicht, hoe 'schoner' het is. Ga vooral door met dichten! Groet van Wilma van den Akker, Mevrouw SchrijfTaal
25 april 2016 - 15:00

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat was een vroege vogel, die al begin april uit zijn ei kwam, maar wat een leuk gedicht (het was wel je titel die mijn aandacht trok, maar ik geloof niet dat de verwijzing echt bij jouw gedicht past, 1 gestorven vogel maakt nog geen woestenij)
25 april 2016 - 15:11